Backup program.

  • Jeg skal have formateret min HD pga. hele mit system kører meget langsomt. Derfor skal jeg have lavet backup af mine dokumenter: Mappen fylder næsten 20 Gb, og jeg har ingen DVD brænder. Derfor ville jeg gerne have et program som kan lave kommpression af mappen så den fylder så lidt så muligt. Og så ville jeg spørge om det er muligt at brænde en fil (I dette tilfælde min mappe Dokumenter) i bidder da det hele ikke kan være på 1 CD. Håber i svarer hurtigt for jeg kan snart ikke holde ud at den er langsom! X(

  • Og et lille fif mere!
    Når du har formateret så lav flere partitioner!
    Mit C: drev er kun på 10GB, gemmer alt på andre partitioner. og hvis du vil spare tid, så lav en partition kun til backup af dit c drev. Få fat i ghost og lav et Image af dit c drev når alt er konfigureret. så vil det tage dig 5 min at lave en ren XP næste gang du skal formatere.....jeg smider et nyt ghost-image på mit c: ca. hver anden mdr. Når det er så nemt/hurtigt at lave en XP-install med alle drivere+updates er man mere tilbøjelig til at lave format...frem for at leve med en langsom maskine!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Og et lille fif mere!
    Når du har formateret så lav flere partitioner!
    Mit C: drev er kun på 10GB, gemmer alt på andre partitioner. og hvis du vil spare tid, så lav en partition kun til backup af dit c drev. Få fat i ghost og lav et Image af dit c drev når alt er konfigureret. så vil det tage dig 5 min at lave en ren XP næste gang du skal formatere.....jeg smider et nyt ghost-image på mit c: ca. hver anden mdr. Når det er så nemt/hurtigt at lave en XP-install med alle drivere+updates er man mere tilbøjelig til at lave format...frem for at leve med en langsom maskine!


    Jeg har aldrig fundet ud af hvordan GHOST virker...


    Gider du forklare

  • Jeg starter ud med at have et system hvor alt er tiptop (Alle driver+updates+office pakken...osv er installeret). Starter op med en startdisk. starter Ghost op. Laver et billede af c-partitionen, som jeg smider på en anden partition (FAT32). Når jeg vil ha' en ren install starter jeg op med startdisk ind i ghost og læser det tidligere billede over på min c-partition. Det tager mellem 5-10 min, så vil man bare ha' en defragmentering er det også hurtigere at ghoste!
    Ind i mellem laver jeg så lige en opfrisker af mine ghost-billeder....lige for at få et "Nyt" billede med alle opdateringer!
    Man skal bare huske at gemme sine outlook filer og hvad man ellers har gemt på c:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Og et lille fif mere!
    Når du har formateret så lav flere partitioner!
    Mit C: drev er kun på 10GB, gemmer alt på andre partitioner. og hvis du vil spare tid, så lav en partition kun til backup af dit c drev. Få fat i ghost og lav et Image af dit c drev når alt er konfigureret. så vil det tage dig 5 min at lave en ren XP næste gang du skal formatere.....jeg smider et nyt ghost-image på mit c: ca. hver anden mdr. Når det er så nemt/hurtigt at lave en XP-install med alle drivere+updates er man mere tilbøjelig til at lave format...frem for at leve med en langsom maskine!


    Har også tænkt mig at dele den i flere partioner. Men var der ikke en tråd om hvor meget plads man skal give Win XP?