Hjælp til start-up menu.

  • Jeg prøver at hjælpe min far med noget program (så han ikke skal have CD'en i hver 8. dag - han har selvfølgelig den originale CD - men lidt doven er man vel) - og har fået en fidus - MEN fidusen driller mig lidt - da jeg ikke lige kan tyde den her:


    Genvejen trækker man så op i folderen Startup i start-menuen og det er det.


    Nogen der lige kan forklare den....????

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver
    Tror vi skal bruge lidt mere info... Lyder pænt sort, det der. :))



    Hvad er det for et program der skal bruge cd'en hver ottende dag?


    Det er noget der hedder Det Levende Søkort - og der er åbenbart en fil - som indeholder en DATO (som så er den dato CD sidst var i - eller sagt på en anden måde - dato bliver "opdateret" hver gang filen bliver "aktiveret"). Filen vil så blive aktiveret hver gang - HVIS man laver en genvej og lægger den det rigtige sted. Problemet er så at jeg ikke lige kan tyde den "fidus.


    Jeg har lige brugt windows indbyggede hjælp - og tror jeg har fikset det. Men jeg fikser den via telefon - da jeg ikke sidder ved hans PC - så det gør det jo lidt mere besværligt. Installerede en masse opdateringer til programmet igår (havde hentet dem på min adsl forbindelse - han kører 56K modem - host host) - men kunne ikke lige løse det problem.


    Det er lavet sådan for at folk ikke skal kunne installere programmet på alle vennernes PC - det er bare lidt irriterende for brugerne...... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver
    D.v.s. at han skal have cd'en i hver gang genvejen i startup bliver kørt / comp.'en starter op...


    Kan ikke lige se fidusen i det? Kan du ikke lægge en .reg nøgle i startup, som "fornyer" programmet i regedit ved startup?


    Næææ - fidusen er at lægger man den X fil det rigtige sted - så bliver filen og dermed datoen opdateret hver gang PC tændes - og så slipper man helt for at CD skal i. Desværre har jeg jo aldrig set det irl - men jeg er ret sikker på at fidusen virker - Skal bare lige have placeret den fil rigtigt..

  • Man kunne lave et image af cd'en og altid lade den være mountet.


    Ved godt at det ikke helt er svaret på dit problem... men alligevel.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HAM
    Man kunne lave et image af cd'en og altid lade den være mountet.


    Ved godt at det ikke helt er svaret på dit problem... men alligevel.


    Det skulle iflg. de kloge være umuligt at brænde den CD - den er sikret med noget der hedder CD-COPS. Jeg tror nu ikke helt på at det er umuligt - men det andet SKAL virke (og det er heller ikke ulovligt - det er det at lave et image - da man bryder kopi-sikringen - så den mulighed vil jeg ikke forsøge med min daddys program)


    Fidusen er fundet HER

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Det skulle iflg. de kloge være umuligt at brænde den CD - den er sikret med noget der hedder CD-COPS. [/URL]


    Alcohol 120% har en funktion der hedder CD-COPS. Så man kan nok godt kopiere cden.
    Bare lige for at få det på det rene.

  • Quote

    Alcohol 120% har en funktion der hedder CD-COPS. Så man kan nok godt kopiere cden.
    Bare lige for at få det på det rene.


    Jooooooo - jeg regnede også med at det nok skulle kunne lade sig gøre - men det bliver ikke aktuelt - det andet skal virke..... X(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Det skulle iflg. de kloge være umuligt at brænde den CD - den er sikret med noget der hedder CD-COPS. Jeg tror nu ikke helt på at det er umuligt - men det andet SKAL virke (og det er heller ikke ulovligt - det er det at lave et image - da man bryder kopi-sikringen - så den mulighed vil jeg ikke forsøge med min daddys program)


    Fidusen er fundet HER



    Tja... læste lige dit link, og har forstået det fuldt ud.... endelig. :))


    Egentlig meget simpelt.