halflife 2 får på puklen!

  • haflife 2 får da godt nok på puklen i denne akrtikel http://www.respawn.co.uk/content/view/136/70/


    eksempel: If you want to advertise a game engine this is how you do it. Unfortunately it will annoy a lot of fans expecting a lengthy plot driven single player campaign. Graphical the game is stunning, but as I said above, seen it all before. Halflife is supposed to be different, more plot based and this is clearly not the case here. Some kid could have done a better job on writing the plot than the mighty Valve have done. Fans have waited years for this and look what Valve gave them.


    men selvom jeg har læst den artikel. Skal jeg da stadigvæk ud og købe spillet for at danne min egen mening om det

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • ja det er flot .. Der er altid en eller anden retard der bedre kan lide doom3 og skriver længe artikler om hvor dårligt hl2 er.. Same old same old.. Hver sin smag..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Kan sagtens støtte ham et langt stykke af vejen. Tænkt over det - uden grafikken og enginen, hvad var det så?


    Så var det ikke et spl :))


    Ville gerne se et spil køre uden grafik og uden engine som var værd at give penge for... :))


    Synes stadig det er det fedeste spil nogensinde ;)


    Mit råd er du skynder dig ud og køber det :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bobcat


    Tekstbaseret, og så var det kun historien der talte... :)

    Jeg kan huske de første spil jeg spillede til PC var spil som doom, duke nukem, c&c, warcraft og glem ik fifa 98 som nok var nogle spil der bare ikke kunne spilles nok.


    Det er bare ærgeligt at den dag idag ser man stadig de samme navne på hylderne og så at kun grafikken er ændret. Jeg syns det ville være smartere at optimere bla. C&C fx. til XP så man bla kunne spille multiplayer. Jeg ville ofre så meget for det (nok mere end det var nødvendigt for producenterne at ofre i tid og ressourcer:D).


    min point er at de fleste spil nu om dage ik er nyskabende, bare gentagelser med andet navn eller udseende. Men det ændrer sig nok ik så længe der findes penge :lame:

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB


  • Nemlig.. eller et CCG:ZH som bare virkede.


    købkøb: Havde det på dagen, gennemførte det på 15 timer, og så var det det. Underholdene mens det varede, men nu er det bare op på hylden, og der bliver det nok det næste stykke tid.


    Bobcat: Der er ingen historie...

  • Jeg kan godt forstå ham lidt, ham der lavede den artikel...


    Nontheless det er simpelthen et mega fedt spil og det er gået over alle mine forventninger...


    det eneste dårlige jeg har at sige om det er at jeg gennemførte det på en nat :boxed:

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Nu kommer det jo an på genren hvad der tæller, vil jeg mene.


    I et FPS som Half Life eller Doom 3 er jeg rimelig ligeglad med en historie, der er det gameplay jeg lægger mest vægt på. Det skal være hurtigt, og køre flydende.


    I et RPG som f.eks. Final Fantasy eller Breath of Fire lægger jeg til gengæld 'meget' vægt på en fed historie, men så behøver gameplayet heller ikke at være flydende


    Så er der RTS spil som f.eks. C&C og Starcraft. Historie? Nej, nej den kan godt blive væk.. Mange gange hurtigt gameplay som kører, hence the name, i real-time.


    Folk har desværre sat forventningerne alt for højt op til Half Life 2, og så bliver man 99% sikkert skuffet. Havde selv store forventninger, og Half Life 2 får da også min personlige GOTY award, og kommer ind på min Top 10 over bedste spil udgivet nogensinde..


    Men ang. det med historien lægger folk åbenbart deres værdier på forskellige punkter.. Hvis ham revieweren vil sige spillet er dårligt pga. en historie, så har han sikkert aldrig spillet Doom, Sin, HL, AvP, ect. ect.


    Man går jo for fanden heller ikke rundt og klager over historien i f.eks. C&C, pft..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • folk de går og sukker efter en god historie, men helt ærligt, så er det nok meget svært at lave en historie der skiller sig ud i et fps.


    Man skal jo have noget at skyde på, og en undskyldning for at skyde på det.
    - Fx... dæmoner fra helved som har indtaget en Marsbase... red dig selv!!
    - rumvæsner har indtaget jorden... dræb dem!!
    - En gal videnskabsmand har opfundet nogle monstre,
    som skal skydes... en kvinde skal reddes.
    -der er krig... skyd fjenden!!


    Det er begrænset hvor interresant man kan lave en historie i et fps, fordi historien grundlæggende kun findes som en undskyldning for at skyde de her monstre, dæmoner, og soldater.


    Derfor giver jeg heller ikke meget for dem, der whiner over at historien i fx. doomIII og HL2 ligener hinanden for meget... for ja, man skal skyde monstre i begge spil, og hvis man ikke skulle det, så skulle man skyde soldater... hvad mere kan man finde på at skyde??
    Og monstrene skal jo komme et sted fra også? så er det vel nærliggende at sige at de blev teleporteret ned på jorden, eller ankom med rumskibe.


    konklusionen må være... at jeg ikke tror man kan tilfredsstille pøblen med historien i et fps på noget tidsounkt, fordi pøblen forventer en historie som ikke ligner de andre, men det er begrænset hvor original man kan lave den, da de fleste temaer allerede er opbrugt.

  • Uenig, jeg mener godt man kan implementere en fed historie i et fps. Imo ville Half-Life 2 historien være noget af det fedeste jeg har set hvis man bare fik afsløret mere af den i spillet.


    En actionfilm handler grundlæggende også bare om at smadre, slåse eller dræbe ting. Men derfor kan man godt få filmen til at handle om andet og give den en fed historie.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Uenig, jeg mener godt man kan implementere en fed historie i et fps. Imo ville Half-Life 2 historien være noget af det fedeste jeg har set hvis man bare fik afsløret mere af den i spillet.


    En actionfilm handler grundlæggende også bare om at smadre, slåse eller dræbe ting. Men derfor kan man godt få filmen til at handle om andet og give den en fed historie.


    Helt enig ;)


    HL2 og HL1 har de fedeste historier... Måske ærgeligt man ikke får mere at vidde... Men det kommer nok i HL3 eller HL2 Expansion hvis der kommer sådan en...


    Hvis man kan gennemføre HL2 på 1 nat og brokke sig over historien burde man måske spille det igen og faktisk høre hvad folk siger og kigge på forskelige ting som forklarer en del ;)


    Spiller det nu for 2 gang og jeg ka se at jeg manglede MEGET af HL2 pga jeg spurtede forbi det meste af det...

  • Det lyder på mig som om I kunne argumentere for, at man heller ikke kunne implementere en god historie i en actionpræget film som The Matrix. Drenge hør nu: Man kan sagtens implementere en god historie i FPS spil. Det kunne gøres så meget bedre i HL2. Hvad er det med den super elendige slutning, og alt det her hemmelighedskræmmeri? Det er cool nok, hvis man bare får det afsløret UDEN at skulle vente på en evt. expansion pack eller tre'er, som ingen kan vide sig sikre på kommer, og hvis den endelig bliver announceret, så behøver jeg jo ikke en gang nævne at der kan komme til at gå ufatteligt lang tid.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Det lyder på mig som om I kunne argumentere for, at man heller ikke kunne implementere en god historie i en actionpræget film som The Matrix. Drenge hør nu: Man kan sagtens implementere en god historie i FPS spil. Det kunne gøres så meget bedre i HL2. Hvad er det med den super elendige slutning, og alt det her hemmelighedskræmmeri? Det er cool nok, hvis man bare får det afsløret UDEN at skulle vente på en evt. expansion pack eller tre'er, som ingen kan vide sig sikre på kommer, og hvis den endelig bliver announceret, så behøver jeg jo ikke en gang nævne at der kan komme til at gå ufatteligt lang tid.


    HL3 bygger på samme motor så der burde ikke gå alt for lang tid...


    Synes HL2 slutningen var ligesom nr 1... Det er sq ok med mig... Så har man en fed historie at bygge på i nr 3 ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    HL3 bygger på samme motor så der burde ikke gå alt for lang tid...


    Synes HL2 slutningen var ligesom nr 1... Det er sq ok med mig... Så har man en fed historie at bygge på i nr 3 ;)


    Hvis og når den kommer. Klarede mig aldrig igennem HL. Gik direkte til CS.. er ikke så meget single player fyr.. synes det sociale er det, som gør det sjovt at spille computer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza


    Hvis og når den kommer. Klarede mig aldrig igennem HL. Gik direkte til CS.. er ikke så meget single player fyr.. synes det sociale er det, som gør det sjovt at spille computer.


    IMO ikke ret socialt at sidde derhjemme på et værelse og spille CS :D


    Prøv at spil HL1 ;) Det ville måske hjælpe lidt på hostorien? :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    IMO ikke ret socialt at sidde derhjemme på et værelse og spille CS :D


    Prøv at spil HL1 ;) Det ville måske hjælpe lidt på hostorien? :crazyeyes:


    Derhjemme vil for mit vedkommende betyde 10 mennesker på samme værelse hvis vi snakker CS. Sådan var et hele min folkeskole tid... LAN hver eneste weekend med halvdelen af dem, som i dag er nogen af verdens bedste gamere og vinder penge du ikke kunne drømme om 15-17-årige i mellem hænderne for at spille computer.


    Orker ikke HL. Ville gerne spille det, hvis det var på den nye engine. Prøvede for tre måneder tid siden, og det kedede mig ihjel.