Spil: JFK Reloaded ?

  • Jeg sad og læste avis tidligere idag, da jeg faldt over en artikel omkring et spil der hedder "JFK Reloaded" Det er et tilsyneladende simpelt spil hvor det kun gælder om at pløkke John F. Kennedy som Lee Harvey Oswald angivligt gjorde tidligere i historien... ?


    Nogen der har hørt om dette spil eller prøvet det ???


    Link til officielt hp


    Man kan DL hele spillet fra siden men er ikke færdig endnu :D (12,7 MB)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven
    Nej , for jeg synes det er sygt at lave et spil om en virkelig hændelse.


    The_Unforgiven


    Det er lidt mærkeligt at sige, du har helt sikkert spillet et spil der omhandler 2. verdenskrig... Der døde millioner af jøder ???

  • Det er så typisk, at det bliver blæst op til noget stort.


    Så snart et-eller-andet "krænker" den vestlige kultur, så skal det straks blæses op til noget stort, og så kommer dobbeltmoralen frem i folk.


    Hvor mange spil går ikke ud på at nakke Osama Bin-Laden eller andre terrorister + div. dernede fra.


    Det samme med 2. Verdenskrig spil og Vietnam. At gøre noget sjov og underholdning ud af disse begivenheder kan være lige så smagløst som JFK Reloaded.


    Det er blot fordi, at det nu er direkte den vestlige civilisation der har rollen som offer i dette tilfælde.


    Det sås også ved 9/11 - WTC, hvor det var en verdenstragedie, hvad der skete i NY. Men så meget gør man jo ikke ud af de tragiske ting der tit og ofte foregår i de lande der ligger øst for den vestlig-civiliserede verden.


    Dobbeltmoral og hykleri. Mere er der ikke at sige til det.


    Jeg er bedøvende ligeglad, når jeg tænker over det, mht. det her spil. Til at starte med, vækkede det da noget indeni mig, da jeg læste om spillet for første gang. En form for afsky. Det er jo klart, når selv jeg ligger under for den vestlige kulturs idé. Men efter en vis tid til at tænke osv. så når jeg da frem til, at dette spil for så vidt kunne være en hvilkensomhelst anden krigs-fps eller lignende, der bygger på en sand hændelse.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie
    Der er vel ikke forskel på at lave et spil der omhandler det og så en film... det fortæller én historie på 2 forskellige måder!


    Forskellen er, at det i en film, er filminstruktøren eller forfatteren (hvis det fx er en bog eller et manuskript), der går ind og bestemmer handlingsforløbet. For det meste så autentisk som muligt.


    Ved spil, er det spilleren selv, der står ansvarlig for de handlinger eller de bagtanker der ligger bag ens handlinger. Folk er derfor generelt bange for, at disse handlinger går ind og påvirker spillerne, så det siger "klik" og de derfor går amok eller noget lignende.


    Spil kan altså tolkes som en stimulans for ens psykotiske tilbøjeligheder.


    Med andre ord, så behøver et spil langt fra at skildre en hændelse på en måde der ligger sig op ad sande hændelser. Men tværtimod på dén måde, som spilleren ønsker det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie


    Det er lidt mærkeligt at sige, du har helt sikkert spillet et spil der omhandler 2. verdenskrig... Der døde millioner af jøder ???


    Jo jeg har men de spil går ikke ud på at slå jøder ihjel , men tyskere , der er forskellen.


    Til Berle , ang den psykopat til Osama , han skal bare nakkes da han er terrorist og det samme skal alle sympatisører.
    Så vidt jeg ved, gjorde JFK vist ikke nogen noget , men gav negerne flere rettigheder.
    Så lad være med at drage paralleller , mellem dem.



    The_Unforgiven

  • Nu blev JFK myrdet.. Og man ved ikke HELT hvordan... ;)


    2 Verdenskrig er facts og facts..


    De terrorister man dræber er som regel bare ude på at slå folk ihjel... Eller overtage verden...


    Det her er bare et spil om at slå JFK ihjel...


    Svarer til at spille WTC (9/11) eller sådan noget...


    Kan ikke se der er noget galt i det...


    Men man kan ikke spille det..


    Man kan hente spillet men det koster vist 19$ at kunne låse det op...


    Edit: The Unforgiven: Ja måske lidt mere end at give dem rettighedder ;)


    Det er trods alt USA... Han var jo president under den kolde krig ;)


    Så der har nok været A-bombe test... Og var det ikke ham der sad som president under the bay of pigs eller hvad det hed??


    I cuba?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Jo det var ham der var ansvarlig for "bay of pigs" hvor folk blev "slagtet"... Men han havde også kontakt til mafian, hvilket også er omdiskuteret...


    Jeg kan kun være enig med berle om at, det at tage afstand fra et sådant banalt spil, er hykleri...


    Troede ikke han havde kontakt til mafian??


    Var det ikke hans bror der arbejdede MEGET hårdt på at stoppe dem...


    Det var vist også en af teorierne... Pga han ikke gjorde noget ved sin bror...


    Men vi finder vel først ud af det når vi får fat i tidsmaskinen... Hehe.,..

  • Man kan da nemt drage paralleller mellem Osama og JFK. Det er et spørgsmål om hvad synspunkt man har. Hvem man sympatiserer med.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Synes ikke spillet i sig selv er sygt, overhovedet ikke, ganske underholdende sikkert, men det her er måske lige i overkanten for min smag:


    Instant Replay?
    http://www.jfk-reloaded.com/pix/shots/customcam-large.jpg



    Detaljerede beskrivelser af hvem og hvordan man ramte?
    http://www.jfk-reloaded.com/pix/shots/ballistics-large.jpg


    Tjah, er da ved at downloade det.. Synes bare at det med replayet er en smule for, hvad skal jeg kalde det, psykopat agtigt.. Ser en eller anden film for mig, hvor morderen sidder og hygger sig med det her spil, Instant Replay 200 gange.. Jaja :P

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2


  • Kan følge dig :D Han sidder med sit skadesfro smil og griner perverst, MUHAHAHAHAHA :))


  • Jo, han var præsident under Bay Of Pigs. Nægtede at give flystøtte til invasionen..... Måske en grund til han blev myrdet, hvis selve mordet altså har nogen Cuba-relation, hvilket jeg tvivler på.

  • måske stjal han bare noget af edgars undertøj ???? spekulationerne er uendelige :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.