Half Life 2 slutningen.. *Kan komme til at indeholde **SPOILERS***

  • Ok, er lige blevet færdig med spillet, og har stadig ikke fattet hele historien i det, nogle der lige kan summe den op?


    Noget med "nogle" (men hvem) som styrer verden som vi kender den.. Og så skal man dræbe deres leder? Er den længere end det?


    Synes at slutningen var rimelig skidt.. Jeg ved godt de skulle lægge op en til 3'er, men den stopper jo bare, bogstaveligt talt.. Bang, og spillet er slut med end SUUPER underlig G-man tale, som ingen forstod? Nogle der lige gad at tolke den for mig? :))


    Den Grav Gun man få i chapter 10 også.. Omg suk den er lækker.. Gid man kunne spille spillet igennem igen, hvor man så starter med den!


    Alt i alt synes jeg at spillet var ekstremt fedt, slår både GTA SA, Doom 3, og FarCry med længder. Lidt men godt! Nu venter jeg bare på multiplayer! :D


    Og lige et screenshot jeg synes var meget fedt, altså scenen er ihvertfald fed!


    In the first corner, previously seen in black mesa, and equipped with his all new Gravity Gun, Gooordon Freemaaan!
    And in the second corner, constructed with only one thing in mind, death, Striideeeer!


    AND THEY'RE ON!

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Ja, det var bare ærgeligt jeg skulle til Malmø idag til kl 3 stk, så det blev så sent..


    Tænkte også på om folk vidste om der skete et eller andet når det er klaret? Har lige prøvet at starte et nyt spil, og det virker som helt det samme.. Øv Bøv

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Damn, du spiller for meget.. :D


    Ej, er snart igennem selv.. :P


    Men jeg forstår stadig ikke helt hvordan det hele startede? Pludselig står man bare på et tog..


    I HL2 havde man da en grund til at stå på toget.. Man arbejdede hos Black Mesa.. men i HL2.. Hvorfor!??!


  • Det er en direkte fortsættelse til HL 1, så det må have noget med det at gøre.. Nåede kun selv 90% igennem, så ved desværre ikke hvad der skete..
    Men det er vidst i direkte relation til HL1.. Tror jeg gennemfører den så snart jeg kan opgradere til sølvpakken, og få Half Life Source (Hvorfor kan jeg ikke endnu?! Lorte steam..)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • 1'eren slutter med, at man bliver hyret af G-Man, man arbejder altså for ham. Derfor bliver man f.eks. ikke angrebet af de der enøjede monstre (Xen-rumvæsnerne fra 1'eren var såvidt jeg har fattet under kontrol af G-Man.).


    Har også fået det gennemført og har da forstået følgende, indtil videre. G-Man placerede en på toget i starten, jeg tror han enten gjorde det for at få nedkæmpet Combine-folket eller fordi han ville vise hans "købere" hvor vild Gordon er (Som han siger i slutningen, har han fået mange tilbud på Freeman.). Synes, ligesom dig, at slutningen var ret skuffende. Jeg ville meget gerne have mere at vide om de her combines og havde håbet på en tur i deres verden, ligesom i Xen-verdenen i 1'eren.


    Genialt påfund med at smide alle våben væk og lave gravity-gøbben om så man kan smadre folk med den istedet :D Havde glædet mig til at kaste rundt med folk siden jeg så det i den der præsentationsvideo, hvor han skubber nogle møbler ned i en pool, med en combine-soldat.


    Jeg synes heller ikke spillet havde lige så mange forskellige boss'er, som 1'eren. Ville gerne pludselig stå over for et kæmpe krapyl jeg ikke havde set før i spillet (Den eneste af den slags, var Antlion-boss'en, såvidt jeg husker.).

  • Må også indrømme at jeg er lidt skuffet over slutningen.
    Man havde ikke rigtig nogen ide om hvorfor man var blandet ind i historien, selvfølgelig som i mange film er man en helt, og skal rede verden. Men lidt bedre forklaring kunne de godt have kommet med.


    Men ellers har det været en kæmpe spiloplevelse, den eneste der ikke brød sig om det var kæresten i de 2 dage det tog at fuldføre :roller:


    Hvad er ellers jeres bud på forsættelsen ??
    Jeg tror på et eller andet tidspunkt kommer man til at slås mod "G-man" om det bliver i 3'eren eller 4'eren osv. så skal det nok ende med det.....


    Nu håber jeg bare, at det ikke tager 5 år at få en forsættelse af historien.......

    P4 3,2 Ghz @ 3,7 Ghz
    Asus P4C800-E
    2 x 512 MB XMS Corsair PC4000
    ati x850 xt og Radeon pci 7000
    1 stk. HP 20 tommer fladskærm HP2035
    2 stk. Sony 17 tommer fladskærm SDM-HS73

  • Det ved jeg heller ikke, men kan da næsten ikke tro' andet ??


    De er da godt dumme hvis de ikke forsætter spillet (historien)

    P4 3,2 Ghz @ 3,7 Ghz
    Asus P4C800-E
    2 x 512 MB XMS Corsair PC4000
    ati x850 xt og Radeon pci 7000
    1 stk. HP 20 tommer fladskærm HP2035
    2 stk. Sony 17 tommer fladskærm SDM-HS73

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fedder
    Det ved jeg heller ikke, men kan da næsten ikke tro' andet ??


    De er da godt dumme hvis de ikke forsætter spillet (historien)


    Det gør de også ... ;) ... Men tvivler på at 3´eren kommer før jeg fylder 30 ... :boxed: ... Som er om ~ 4,5 år ... :))


    Hvis den gør, så bliver det dog på samme engine ... Som egentlig også ville være okey. Så kunne de jo nok have det færdigt inden for et års tid ... 8)

  • Ja, det vides selvfølgelig ikke om de vil lave en 3'er, men med den succes 1'eren og 2'eren har haft, skulle de være godt pip hvis de ikke fulgte den op med en fortsættelse..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Ja, det vides selvfølgelig ikke om de vil lave en 3'er, men med den succes 1'eren og 2'eren har haft, skulle de være godt pip hvis de ikke fulgte den op med en fortsættelse..


    man skal jo stoppe mens legen er god

    så alt kritik af min lyrikker! alt det han sir, hun sir hva skal jeg med det pjat jeg får jo min brunsvir

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tunsnask


    man skal jo stoppe mens legen er god


    Hvo' intet vover, intet vinder.. Tænk hvis de havde sagt "man skal jo stoppe mens legen er god" efter 1'eren.. :boxed:

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tunsnask
    man skal jo stoppe mens legen er god


    Hm, det siger du måske også til din kæreste ? ... " Nå, men nu går det godt, men lad og stoppe imens legen er god " .... :boxed:


    Ej vel ? ... Man skal da udnytte alt det gode imens det er der ... Hvis legen går hen og bliver dårlig, så er det noget andet ... Men man er et fjols hvis man stopper imens legen er god ... Så får man jo aldrig det fulde ud af en oplevelse. ;)

  • De laver en HL3...


    Så et interview hvor gabe sagde at de allerede nu havde HL3 i kikkerten...


    Og Grill: Det behøver ikke tage 4½ år... HL2 tog LANG tid... 6 år... Doom3 tog også lang tid.. 4 år... Vi kan håbe på en "kort" tid dvs 2-3 år?


    Med ny engine osv...


    Men nu laver de jo også TF2 ;)


    Og det med slutningen...


    Ville gerne forstå det lidt mere...


    Hvem er det Gman er helt præcist??


    Hvad skete der med City17???


    Hvem ville hyre dig?


    Kan ikke huske hvordan HL1 sluttede...


    Må lige se det igen så...


    Edit: Aha... Man kunne blive hyret... Eller ikke blive hyret...


    Prøvede lige begge dele...


    Dvs HL2 er din nr 2 mission...


    Og HL1 er din prøvemission eller hvordan???

  • Til jer der har købt sølvpakken, så er HL: Source jo udkommet.. Det er bare at gå igang :)
    Ærger mig voldsomt over at jeg kun købte bronze, for jeg kan ikke opgradere foreløbigt.. Mange TAK Steam..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    De har da ikke nogen steder annonceret at de vil lave en 3'er, så det er da lige så usikkert, som det er sikkert.


    Btw, lidt mere historie om Xen, Combine og historien i det hele taget kan læses her:


    http://www.hlfallout.net/articles.php/article_9/1/


    Det var en fed artikel!
    Men den var skrevet før han havde spillet HL2, nu bliver det spændende hvad han kan få ud af historien når han har fuldført HL2

    P4 3,2 Ghz @ 3,7 Ghz
    Asus P4C800-E
    2 x 512 MB XMS Corsair PC4000
    ati x850 xt og Radeon pci 7000
    1 stk. HP 20 tommer fladskærm HP2035
    2 stk. Sony 17 tommer fladskærm SDM-HS73

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Til jer der har købt sølvpakken, så er HL: Source jo udkommet.. Det er bare at gå igang :)
    Ærger mig voldsomt over at jeg kun købte bronze, for jeg kan ikke opgradere foreløbigt.. Mange TAK Steam..


    hvor kan man købe silver pakken henne? den i elgiganten er vel bare bronze ikke?