Rippe HL2 DVD'en.

  • Hejsa.


    Ja, warez warez, eller nej. Denne gang er det ikke. Min bror og jeg har købt HL2 DVD'erne. En til os hver, men han har intet DVD drev. Så i stedet for at skulle flytte rundt på drevet konstant, hvilket også vil være umuligt efter som man vel skal bruge DVD'en når man skal spille, så skal jeg have rippet skiven på min maskine, og overført det til hans. Men hvordan? Nero vil ikke kendes ved den, og jeg kan sq heller ikke få CloneDVD2 til at virke umiddelbart.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Hejsa.


    Ja, warez warez, eller nej. Denne gang er det ikke. Min bror og jeg har købt HL2 DVD'erne. En til os hver, men han har intet DVD drev. Så i stedet for at skulle flytte rundt på drevet konstant, hvilket også vil være umuligt efter som man vel skal bruge DVD'en når man skal spille, så skal jeg have rippet skiven på min maskine, og overført det til hans. Men hvordan? Nero vil ikke kendes ved den, og jeg kan sq heller ikke få CloneDVD2 til at virke umiddelbart.


    Vi må jo ikke hjælpe ifl:
    http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=19955&sid=


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Nu må I f*ndme stoppe. Det her må på alle leder og kante være 100% lovligt. Ved godt det ikke er din skyld, Astrocity. :)


    Ja, jeg forstår der nu heller ikke ... Men hvad ved jeg ? ... ( retorisk spørgsmål ) ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Nu må I f*ndme stoppe. Det her må på alle leder og kante være 100% lovligt. Ved godt det ikke er din skyld, Astrocity. :)


    Det er lovligt at DU og venner inde for egen husstand osv. hjælper - men ikke os "tweakere" ude bag skærmen! :))


    EDIT: Du kan jo være min bror i 10min.? Hehe..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Tarantula ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Hejsa.


    Ja, warez warez, eller nej. Denne gang er det ikke. Min bror og jeg har købt HL2 DVD'erne. En til os hver, men han har intet DVD drev. Så i stedet for at skulle flytte rundt på drevet konstant, hvilket også vil være umuligt efter som man vel skal bruge DVD'en når man skal spille, så skal jeg have rippet skiven på min maskine, og overført det til hans. Men hvordan? Nero vil ikke kendes ved den, og jeg kan sq heller ikke få CloneDVD2 til at virke umiddelbart.


    hmm kan kigge på det når jeg får min DVD - det kan måske være et problem da de benytter SecureRom (efter hvad jeg har fundet frem til) den er nogle gange ikke lige til at løbe om hjørner med.
    Men hvilket DVD drev/brænder her du?

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Jepper..
    Om det er en ven der står ved siden af og hjælper, eller om det er os, kan sgu da være 100% ligemeget! ?(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    hmm kan kigge på det når jeg får min DVD - det kan måske være et problem da de benytter SecureRom (efter hvad jeg har fundet frem til) den er nogle gange ikke lige til at løbe om hjørner med.
    Men hvilket DVD drev/brænder her du?


    En NEC1300A. Elendigt peace of shit, men den var gratis. :)


    Grill: Det burde virke?

  • Det er jo også rimelig svært at beskylde det her for warez? Da HL2 jo kræver at man logger på steam og skriver sin key, og derefter dekryptere spillet..


    Men alle jer Tweak'ere er vel også monster 1337 hackz0re?


    Nåh, men omkring om det er lovligt at lægge et image af spillet ned på din brors computer kan du læse på http://www.antipiratgruppen.dk , jeg vil nemlig også gerne selv vide om det er helt lovligt, da jeg er træt af at DVDen skal sidde i når man skal spille.. Det giver en hel del skiften DVD'er frem og tilbage..


    EDIT: Men ellers kanont dejligt spil der kom ud i dag.. VILDEREN nice.. Fik det med den rare postmand i morgens.. Jubii.. og så direkte ind og installere og så troede jeg at jeg bare kunne begynde at spille.. neeej neeeej.. "Ulocking Half-Life 2 Game files" eller hvad det nu var der stod.. FFS :D


  • Om det er lovligt eller ej rager mig sådan set ti dansende coladåser. Jeg skal bare have det til at fungere, så han slipper for at smide 200 kr. ud på et DVD-drev han kommer til at bruge til HL2 og om et år igen.


  • Kan ikke se hvorfor det ikke skulle være lovligt, egentlig.. Jeg mener, jeg bruger jo ikke en CD; da jeg har downloadet spillet, og det er jo lovligt nok.. Om dataen ligger i et andet format, i form af en iso fil er vel ok.. Ret mig hvis jeg er langt væk..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • SKAL man bruge en dvd hvis man har hentet det via steam??? altså self skal man bruge en key(og dermed en købt original) men at sætte noget i sine drev er vel ikke nødvendigt?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • hvis du køber den over steam behøver du ikke nogle cd eller dvd drev.


    når man har downloadet den får man bulighed for at brænde den over på cdér eller dvdér.


    hvis nu man skal reinstallere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    hvis du køber den over steam behøver du ikke nogle cd eller dvd drev.


    når man har downloadet den får man bulighed for at brænde den over på cdér eller dvdér.


    hvis nu man skal reinstallere.


    Hvor får man mulighed for det???


    Er der en knap man kan gøre det på???


    Eller mener du bare man kan gøre det gennem nero eller sådan noget???


    Forstår nu heller ikke hvorfor du vil købe DVD udgaven når din ene PC ikke har DVD drev???


    Køb det dog bare over steam?


  • i selve steam softwaren er den mulighed kan ikke lige sige hvor.


    den sidste del var vist ikke til mig ;)

  • Sig lige hvis du finder ud med noget ISO alaza :D


    (Hehe, en af mine venner har købt DVD'en, og han har ingen dvd drev :)) )

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Problemet var, at da jeg ringede ind for at få lagt dem til side fik jeg af vide, at det var på CD'er. Og da jeg så får dem er det på DVD skiver.


    Det er kun på DVD i europa så vidt jeg ved ... CD´erne beholder USA. Det er jo også fint nok hvis de vil have det skidt.


    Men hvorfor køber han ikke bare et DVD-drev ? ... Det er jo rart at have nu om dage og koster jo ikke meget mere end en kasse bajere nede hos den lokale kiosk ... ;)