Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 12. november 2004, 12:06

Hej.

Jeg har lige hjulpet min nabo med at fjerne hendes gamle win98 og installere XP home i stedet. Det virkede også fint, lige indtil jeg prøvede at slukke for maskineriet.. Så kommer den med et skærmbillede hvor der står "Du kan nu slukke for computeren", faktisk ligesom i gamle dage.. Under win98 slukkede den fint automatisk..

Nogen der ved hvordan man ændre det ? På forhånd tak.

Michael

2

fredag, 12. november 2004, 20:41

Come on :)

3

fredag, 12. november 2004, 20:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af MichaelN
Hej.

Jeg har lige hjulpet min nabo med at fjerne hendes gamle win98 og installere XP home i stedet. Det virkede også fint, lige indtil jeg prøvede at slukke for maskineriet.. Så kommer den med et skærmbillede hvor der står "Du kan nu slukke for computeren", faktisk ligesom i gamle dage.. Under win98 slukkede den fint automatisk..

Nogen der ved hvordan man ændre det ? På forhånd tak.

Michael

Lyder mere som om at du har installeret winxp på en ny partition ved siden af win 98 i stedet for at overskrive det...

"Du kan nu slukke for computeren" er slet ikke en del af XP så vidt jeg husker...

4

fredag, 12. november 2004, 20:48

Nope, har fjernet alle partitioner og er startet helt forfra :|

5

fredag, 12. november 2004, 20:50

Jeg er ikke sikker, men skal man ikke slå avanceret strømstyring til. Den er vist inde under egenskkaber ved pauseskærm.

6

fredag, 12. november 2004, 20:54

Det kan godt ske! Lyder da meget sansynligt, men har desværre ikke mulighed for at komme til maskinen igen før engang i morgen formiddag.. Kigger på det og vender tilbage!

7

fredag, 12. november 2004, 22:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af rasmusvn
Jeg er ikke sikker, men skal man ikke slå avanceret strømstyring til. Den er vist inde under egenskkaber ved pauseskærm.

Burde bare ikke være nødvendigt efter en ren installation... wierd... :rolleyes:

8

fredag, 12. november 2004, 22:35

er ind eunder APM (eller avanceret strømstyring....der kan du sætte dvaletilstand osv....)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

9

fredag, 12. november 2004, 23:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pulsedriver

Citeret

Burde bare ikke være nødvendigt efter en ren installation... wierd... :rolleyes:

Kan meget ofte være nødvendigt.. Min mors gjorde det samme da jeg installerede Win XP på den.
Og her sidste dag begyndte den at genstarte i stedet for at slukke, men det klarede en windowsupdate :D

CPU i5-6600
MB Asus H110M-Plus
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
PSU EVGA GQ 750
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

10

lørdag, 13. november 2004, 00:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pulsedriver

Citeret

Mja på gamle computere kan det være nødvendigt. Min mors gamle computer (400 mhz :dance: ) havde samme problem.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "rasmusvn" (13.11.2004, 00:23)

11

lørdag, 13. november 2004, 08:10

Jer og jeres mødres maskiner... :crazyeyes:

hehe :))

12

lørdag, 13. november 2004, 10:25

Har i fået opgraderet jeres mor? Nyt "Mother"board.. Fuck hvor er jeg bare spass.. Nå, men min kører ihvertfald på petroleum endnu, og det er sq ikke en dejlig 400 mhz maskine, men en "sy"maskine.. Hahah, what a rush!

Ok, stopper nu..

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.