100 i fps med 6800

  • Hej gutter
    jeg har hjulpet en kamerat med at samle en computer med nyere og ældre dele, den består af:
    celeron 1,7ghz
    512mb ddr2100
    geforce 6800


    problemet er at han ikke får 100fps i CS, jeg har fjernet vsync og han kører med optimale settings i config, har i et bud på hvad fejlen kunne være?
    har båede prøvet at køre med den ene og den anden forceware driver

  • fejl? der er ikke nogen fejl... du kan ikke sætte et GeForce 6800 i samme computer som en 1.7 GHz Celeron og forvente at det kører godt.. Skift den celeron ud med en rigtig CPU og så skal jeg love dig at det kører bedre..


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • tænkte lidt i den retning, men ka sku ikke forstå at så gammelt og grimt et spil ikke kan køre 100fps på næsten alt, bare man sørger for at sætte indstillingerne ordentligt

  • 640x480 i openGL, så skulle han kunne køre 100FPS konstant ;)


    Prøv at køre CS i openGL i stedet for DirectX.
    Min bettebrors computer kan heller ikke køre 100FPS i CS, selvom han har et Radeon 9800Pro.
    Han kryber rundt med en PIII 1GHz og 384 MB SD-RAM. Så nej, CS kan ikke køre 100FPS med et langsomt system, selvom man finjuster CS.


    Køb en ordenlig CPU, hvis han skal have en højere framerate ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Weird..
    En af mine venner har:
    800MHz Celeron og et GF MX4000
    og han køre 1024x768 med 100FPS.. Burde den der comp så ikke også kunne?

  • problemet er at den meget gamle grafik motor spillet er bygget op om er meget ineffektiv med ressourcerne.....derfor er det ikke sikkert det nye kræver meget bedre comps, selvom grafikken er bedre........


    men de har ret...du kunne lige så godt have smidt et gf5 ti4200 i compen, resultatet ville være det samme....du skal op på mindst en 2.2 (2200+) for at få en ordentligt ydelse i cs.......og celeron er ikke just god til at spille på :)


    for at udnytte kræfterne i det gfx kort kræver det endda endnu mere......måske en cpu omkring min.....men sæt det ned i 16 bit farver i cs og kør open gl ....du skal desuden hvis det er steam finde filen i dit windows\system32 der hedder: nvoglnt.dll , kopier den og smid den ind i din counter-strike\gldrv mappe og lad den overskrive den der ligger der........


    i drvmap text filen skal du ændre det så der står:
    Default Default
    gldrv/nvoglnt.dll OpenGL Detonator Driver


    det har løst mange folks fps drops......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.