Gode tips til fotorendering ?

  • Ja, som overskriften siger. Er der nogle, der har erfaringer med dette.


    Jeg har lavet nogle tegninger med Archicad, som jeg vil lave en film af... Jeg synes bare lige det er temmelig vildt, at det tager 15+ timer at lave bare een quicktime moviefilm, som så fylder over 100+ MB. :boxed:


    Er det normalt eller kan man med et par tricks skrue det + størrelsen ned ?


    Her er lige et pic af, hvad jeg har gang i.
    Faktisk kan man se hvilket som helst punkt i både 2 og 3D. Huset er fuldt møbleret, men det kan man ikke se lige her.
    Det er for øvrigt mit hus.
    Jeg har lavet en tilbygning med en udestue på senere, som giver et ret realistisk billede af, hvordan det kommer til at se ud. Ganske smart synes jeg selv. ;)

  • Jeg har desværre ikke noget tip til dig. Men du skal huske på at når man renderer sådan noget, så "tegner" den alt det den ikke kan se også. Dvs at den også regner på det der er uden for kameraets "synsfelt". Alle borde, bordben, stole, lamper, hunden, fisk og støv under sofaen bliver regnet med.


    Glemte lige at skrive at det ser super godt ud :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Jeg har desværre ikke noget tip til dig. Men du skal huske på at når man renderer sådan noget, så "tegner" den alt det den ikke kan se også. Dvs at den også regner på det der er uden for kameraets "synsfelt". Alle borde, bordben, stole, lamper, hunden, fisk og støv under sofaen bliver regnet med.


    Glemte lige at skrive at det ser super godt ud :)


    Takker. :D


    Der er en hel masse muligheder med kompression osv. og i øjeblikket står den til "animation". Jeg aner ikke om en af de andre muligheder med en anden type codec, vil gøre det hurtigere?


    Der er en væsentlig forskel på hastigheden på en Barton 2800 og en AMD64 3200, fandt jeg ud af. ;)


    Her er lige et pic af mit hus med træbeklædning på murene og med ny tilbygning. Trist at man ikke har gysserne til at gå i gang med det samme. :rolleyes:

  • Som codec ville jeg vælge XviD
    Det kan findes i K-Lite codec full pack


    Btw. jeg er ikk helt sikker på om det er samme slags codec vi snakker om, eftersom den står til 'animation' ?


    Men ellers kan du jo prøve dig frem

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Som codec ville jeg vælge XviD
    Det kan findes i K-Lite codec full pack


    Btw. jeg er ikk helt sikker på om det er samme slags codec vi snakker om, eftersom den står til 'animation' ?


    Men ellers kan du jo prøve dig frem


    Jeg kan godt følge dig i forvirringen, over hvilken type codec det drejer sig om.
    Jeg bliver selv forvirret, når jeg ser disse muligheder.
    Det var derfor jeg i første omgang lod den stå på animation. ;)