HJÆLP. Kom til at formatere den forkerte harddisk

  • HJÆLP...


    Jeg skulle lige hurtigt geninstallerer mit win xp. Men kom til at lave en format d: quick
    Det skulle jo være format c: quick


    Min Harddisk D: var selvfølelig lige den hvor jeg havde alle mine digital billeder og alt det andet vigtige. Kan jeg ikke få det tilbage på en eller anden måde???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkp
    Mange tak. Prøver det med det samme, det skal bare virke... Nok det dummeste jeg har lavet nogen sinde X(


    EasyRecovery virker rigtigt godt...

  • ntfs recovery evt...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver


    Hjælper det også hvis man har slettet partitionen før formateringen?


    Hvis ikke så ka Partition Magic bruges til at genskabe partitionen..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Når jeg bruger "GetdataBack for NTFS" Finder den godt nok bla. de billeder som jeg vil rede, men jeg kan ikke se dem. Heller ikke når jeg kopierere dem over på et andet drev. Nogen der ved hvorfor?

  • Kom til at lave noget lignende og brugte så EasyRecover Pro 6 og fik det meste tilbage. Virkede også på mit slettede CF-card (i en kortlæser)
    Der er der flere indstillinger, for hvordan man gemmer forsvundne data. Måske har GetDataBack det samme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkp
    Når jeg bruger "GetdataBack for NTFS" Finder den godt nok bla. de billeder som jeg vil rede, men jeg kan ikke se dem. Heller ikke når jeg kopierere dem over på et andet drev. Nogen der ved hvorfor?


    Mener at have hørt på et tidspunkt at den gratis version af GetDataBack ikk kan gendanne data, men kun vise dem, der i mod hvis du køber det, så kan du gendanne dem..

  • OT:


    Hvordan kan den frembringe gamle Data?


    Er det fordi at disken står til at være tom, men der faktisk ligger data derpå endnu, som først forsvinder når de bliver overskrevet?


    Fordi hvis der er 118gb fri på en 120gb harddisk, og man så lige bringer 10gb data'er tilbage, hvor fanden kommer så det fra?

  • Nu har jeg fået sådan set 1/20 del tilbage af mine billeder. Men kan jeg slet ikke få de sidste 19/20 dele tilbage på nogen måder. Det kan sku være ligemeget med alt det andet, det kan jeg nok undvære, men de billeder SKAL jeg bare have tilbage...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkp
    Nu har jeg fået sådan set 1/20 del tilbage af mine billeder. Men kan jeg slet ikke få de sidste 19/20 dele tilbage på nogen måder. Det kan sku være ligemeget med alt det andet, det kan jeg nok undvære, men de billeder SKAL jeg bare have tilbage...


    Har du prøvet med EasyRecovery?

  • PCI smart recovery.


    Hvis du ikke kan finde den på nettet kan jeg sende den til dig, bare skriv.


    Det program reddede 95% af mine billeder da ingen andre programmer kunne :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkp
    HJÆLP...


    Jeg skulle lige hurtigt geninstallerer mit win xp. Men kom til at lave en format d: quick
    Det skulle jo være format c: quick


    Min Harddisk D: var selvfølelig lige den hvor jeg havde alle mine digital billeder og alt det andet vigtige. Kan jeg ikke få det tilbage på en eller anden måde???


    Prøv PowerQuest Lost and Found - Den genskaber slettede NTFS og FAT-tabeller. Virker fortrinligt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Har du prøvet med EasyRecovery?



    Jep har lige prøvet det. Men det finder ikke halvt så meget som GetDataBack for NTFS.


    Det er godt nok irreterende, vil bare ikke give op. Det må kunne lade sig gøre. Tænk på alle de tømmermænd som bare går i glemmebogen hvis jeg ikke får de pic.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulsedriver


    Hjælper det også hvis man har slettet partitionen før formateringen?


    Det hjælper kun hvis man har kørt en quick-format ... eller skadet FAT´en ..... Ikke hvis der er lavet en fuld format hvis disken fysisk er blevet slettet ... Er det gjort, så er man på bar bund og må bide i det sure æble..