chipset driver vil ikke installere

  • en af mine venner har lige købt ny computer og jeg skulle så samle den for ham...


    alt virkede fint og vi installerede windows og så kom vi til chipsæt driver genstartede og wow hvor var chipset driveren henne??? den var i hvert fald ikke installeret! nogen som ved hvorfor vi ikke kan installere driveren???


    det er dette bundkort han har http://www.chaintech.com.tw/tw…ec.asp?MPSNo=13&PISNo=273

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

  • I starten spørger den om du vil installere direct x 9 eller lignende. Du skal klikke ja til at du installere det senere..


    Hvis ikke det er løsningen så prøv at forklare hvad der sker og hvornår.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • problemet er at han har købt bundkortet brugt og der fulgte de originale drivere ikke med (så kunne man da have startet på dem)


    jeg kan mest se det på scoren han får ca. 13k i 3Dmark01 med en Barton 2500+ og et Radeon 9800pro (ingen oc), som jo nok er lidt i underkanten skulle gerne over 15k med det der hardware vil jeg mene


    udover det så kan jeg efter jeg har installeret driverne og genstartet hans com. installere den igen uden den siger at den er installeret :rolleyes:


    kan man godt installere en driver fra via's hjemmeside?? passer den så til et hvert KT600 bundkort???

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af joatim


    kan man godt installere en driver fra via's hjemmeside?? passer den så til et hvert KT600 bundkort???


    Ja du SKAL instalere en VIA Hyperion 4in1 driver fra deres hjemmeside,følg linket som VulpesDK gav dig ;)