Hvad er VTT i winbond monitor?

  • Jeg får nemlig en fejl med at volt overstiger den limit den har standart? hvad er årsagen til det?

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Der er vist flere winbond monitors, men ku forestille mig de har nogenlunde samme udseende ;) Har selv Hardware Doctor der fulgte med mit Abit NF7-S board


    I toppen, vælg Tools >> Configuration
    Fjern krydserne ud for de ting du ikk overvåger (Eller den ting der overskrider, hvis du ved hvilken det er)


    Tror det er en lille fejl i dit mb, med mindre du bruger den forkerte program til dit board.. ;)

  • Nej Det er ikke den forkerte, det er den der følger med bundkortet. Jeg har aldrig fået den advarsel før idag da jeg startede computeren op. Hvad er VTT ? og hvor højt må den komme i Volt? lige nu kører den 1.63 og det har den gjort lige siden imorges.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Der er vist flere winbond monitors, men ku forestille mig de har nogenlunde samme udseende ;) Har selv Hardware Doctor der fulgte med mit Abit NF7-S board


    I toppen, vælg Tools >> Configuration
    Fjern krydserne ud for de ting du ikk overvåger (Eller den ting der overskrider, hvis du ved hvilken det er)


    Tror det er en lille fejl i dit mb, med mindre du bruger den forkerte program til dit board.. ;)

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Switz
    Jeg får nemlig en fejl med at volt overstiger den limit den har standart? hvad er årsagen til det?


    Der er en fejl i programmet, VTT er VDDQ, VDDQ er volt til AGP. Og VTT er det ½ af VDIMM (volt til ram), eller det burde være det halve, men er det ikke altid.


    VDDQ kan du godt sætte til max, 1.65v, det vil også øge stabiliteten til chipsættet. Men behøves selv. ikke hvis du ikke oc'er.

  • Tak Noxon. Så er jeg det klogere:D
    Anede nemlig ikke hvad VTT stod for :O



    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Der er en fejl i programmet, VTT er VDDQ, VDDQ er volt til AGP. Og VTT er det ½ af VDIMM (volt til ram), eller det burde være det halve, men er det ikke altid.


    VDDQ kan du godt sætte til max, 1.65v, det vil også øge stabiliteten til chipsættet. Men behøves selv. ikke hvis du ikke oc'er.

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi