Download accelerator på godt og ondt

  • Sidder li og vil gerne ha lidt mere ud af min forbindelse, så jeg tænkte på at få en accelerator :))


    Men siden det nu er gratis, var der en 6. nørde-sans der sagde at det kommer spyware med sådan noget freeware skidt.. :chain:



    Kender i en ordentlig, spyware-fri én?


    Eventuelt med kommentarer om hvordan den virker.. ku forestille mig den leder efter andre, der har den pågældende fil, man nu henter, og så os henter den derfra, men er ikk sikker :)

  • Der er vist en der hedder stardownloader som kan det samme som download accelerator.


    Desuden har det vidst heller så meget spyware osv med.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • øøhhmm... Jeg tror ikke rigtig at de der programmer virker??? Din udbyder har jo sat en grænse for hvor meget du kan hente med... Så en download accellerator duer sq ikk tror jeg...


    Medmindre den skifter over til UDP... Så får du nok en 70% fil :D


    Resten er fejl pakker :))

  • Gik ud fra, at sådanne accelerators blot gjorde man udnyttede sin forbindelse til fulde, ved download.


    Star Downloader er et fint program. Personlingt fortrækker jeg dog, at jeg ikke skal sidde og vente på at loade alt muligt crap, når jeg vil hente noget. Så det nærmeste jeg kommer på en download accelerator, er den indbyggede i Mozilla, men det er jo ikke engang en rigtig en. Ellers Boomtown Klienten :P

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg har testet Stardownloader her for lidt siden på et par forskellige filer..


    Og der er faktisk lidt at hente på forskellige sites..


    Det StarDownloader gør, er at dele filen op i stykker som den så henter hver for sig..


    Så hvis en side fx. har en limit på 100 KB/s for hver download, så hvis stardownloader deler filen op i 5,
    så kan jeg faktisk hente den fil med 500 KB/s i stedet for 100 KB/s..


    Men hvis man alligevel henter med max normalt.. Så er der ikke meget at hente...
    En fordel er dog, at man kan pause/resume sin download...


  • Præcis! Og glem ikke at disse programmer også er download managere som gør det overskueligt at have flere downloads på samme tid, det er nice hvis man så ikke har det hurtigste internet som gør man bliver nødt til at hente dem over flere sessioner..

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Jeg har 2mbit her, og jeg kom i tanke om det da jeg hentede film hos http://www.csweb.dk, der har en ul-limit på netop 100kb/s.. og med 2mbit plejer jeg at hente med 250kb/s :P


    Men det var os den med pause/resume der trak


    Hvis man nu gerne vil ta et spil over nettet, så ska man ikk vente på at den blir færdig, hvis altså man vil spille uden lag :boxed: ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Recon_99
    Det kan da ikke passe at man altid kan snyde den download rate limit servere har aktiveret, for mange servere har et system så den samme ip kun kan hente 2 ting fx. Det vil sige at du "kun" kan fordoble hastigheden på disse servere.


    Det er korrekt...


    Jeg skulle fx. hente RtCW:ET igen, fordi jeg fik lyst til at prøve det igen..
    Hentede det fra en tysk side, hvor der er en max download på 3 for samme ip... (Det kunne jeg se inde i StarDownloader)


    Alligevel kunne jeg hente med 560 KB/s med Stardownloader.. Og kun med godt 200 uden..


  • Kan man ikke bare ændre det i IE???


    Jeg har da ændret sådan så at den kan hente 32 steder samtidig...


    Har faktisk aldrig oplevet det med max at hente med XXX KB/Sek fra en server... HEhe...


    Måske bare mig der har været heldig?? :P