Slette mappe der "ikke findes"?

  • Jeg har en mappe på en af mine partitioner som jeg ikke kan slette, jeg har prøvet dr.delete uden held.


    Når jeg prøver at slette den siger den at filen inden i mappen ikke findes.


    Hvad dælen gør jeg ved den genstridige mappe?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • gå ind i mappen og vis skjulte filer + skjulte system filer (lidt længere oppe)


    Så prøv at slette filerne der ligger derinde, og hvis de ikk ka det, kører de måske som en proces i explorer..

  • Der er ingen grund til at vide skjulte filer, jeg kan sagtens se den fil jeg vil slette, men den siger at den ikke eksisterer.


    Og den kører ikke som proces.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Prøv eventuelt at slette filen/filerne i mappen inden..


    Hvis det ikk virker, og du har prøvet removal tools, så ville jeg tro det var spyware ud har med at gøre.. :rolleyes:



    Kender du filen der ligger derinde..? Har du evt selv lagt den der?

  • Det er resterne af en cd jeg rippede før sidste gang jeg formaterede.


    Så formaterede jeg og prøvede at slette mappen men kunne kun slette alle mp3 filerne, men den ene fil kunne jeg ikke slette.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Ville også mene at sådan en genstriddig fil skal slettes via dos, hvis man altså ikke har nogen form for removal tools

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • jeg har fra en gammel windåse install nogle documents and settings brugerinfo mapper.......men kan ikke slette dem eller noget...kan ikke slette dem i dos heller..så der er intet at gøre undtagen en format hvis de skal væk..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Safe mode har jeg prøvet for lang tid siden, men jeg kan ikke komme ind på g: drevet fra en dos propmt, så skal jeg lave en boot disk?


    Hvad er kommandoen i DOS til at slette henholdsvis mapper og filer?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Problemet er bare at i en dos prompt (cmd) kan jeg ikke skifte drev, jeg kan kun skifte mapper på c: drevet og filen ligger på g: drevet.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • I prompten kan man skam godt, men tvivler lidt på den alm. Dos..


    Men prøv at skifte bogstaverne.. Altså, lav C om til D og omvendt, og start så i DOS!

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Gu må han da ever ej mappe C til D under Windows da Windows så never igen kan starte op !


    Vi har prøvet det her før. Lav en tom mappe kaldet whatever ved siden af den der ikke kan slettes. Marker og slet så DEM BEGGE TO på samme tid - det gjorde jobbet hos os da vi havde en der ikke kunne slettes :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Gu må han da ever ej mappe C til D under Windows da Windows så never igen kan starte op !


    Vi har prøvet det her før. Lav en tom mappe kaldet whatever ved siden af den der ikke kan slettes. Marker og slet så DEM BEGGE TO på samme tid - det gjorde jobbet hos os da vi havde en der ikke kunne slettes :)


    Lider du af personlighedsspaltning eller har du bare Margrethe-syndromet? :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af mdj
    Problemet er bare at i en dos prompt (cmd) kan jeg ikke skifte drev, jeg kan kun skifte mapper på c: drevet og filen ligger på g: drevet.


    skriv drevbogstav : i cmd linien.. sku klare det med at skifte drev ;)
    f.eks. D: