1

torsdag, 14. oktober 2004, 19:18

er der nogen der kender et eller andet link til noget Online uddannelse / træning i HTML kodening eller programmering.

jeg har forsøgt mit held på google, men alt jeg finder der er torturials.

jeg har ikke noget imod at betale for det, hvis det er et sted hvor man rent faktisk kan starte som noob og lære noget ;)

TBA!

2

torsdag, 14. oktober 2004, 19:20

www.html.dk der og af erfaring har jeg lært html.
php lærte jeg ved at se i nogle scripts som jeg fik af en ven.
asp lærte jeg også på html.dk

3

torsdag, 14. oktober 2004, 19:36

Skole og skole.. der er da www.w3schools.com
Et super godt site efter min mening.

4

torsdag, 14. oktober 2004, 23:21

cool takker ;)

TBA!

5

torsdag, 14. oktober 2004, 23:26

No problem :)
Det du nok lærer mest af, er at sætte dig et mål og blive ved indtil du har fået det lavet helt som du gerne vil have det.
Og en anden ting, jeg vil fraråde at du starter med WYSIWYG editorer, altså grafiske editorer til HTML. Man lærer ikke noget af dem, og man bliver derfor meget afhængig af dem.

6

torsdag, 14. oktober 2004, 23:26

ok den 3schools en er totalt nice :P

hehe kender kun alt for godt til det :)

har brugt Dreamweaver i noget tid nu hehe, derfor jeg savnede at lære lidt html så jeg kan uden at bruge et grafisk program til det :)

TBA!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "denully" (14.10.2004, 23:27)

7

torsdag, 14. oktober 2004, 23:30

Altså.. der er skam heller ikke noget ivejen med at bruge Dreamweaver, Frontpage og hvad de nu hedder alle sammen. Jeg vil bare anbefale at man bruger kode delen, og så bruger grafik delen til at se om man har lavet det ordenligt :)

8

torsdag, 14. oktober 2004, 23:32

ja :)

men jeg tror det eneste jeg nogen side har lavet i html kode i dreamweaver er for at få lidt flere mellemrum hehe :D

det havde den lidt svært ved nogle gange

TBA!

9

fredag, 15. oktober 2004, 00:06

Inden jeg gik over til at lave Flash, brugte jeg dreamweaver.......og fandt lidt hjælp på html.dk til at forstå koden....faktisk kan man lave en side uden at fortså et hak html....hvis bare man har den rigtige editor. Men selvfølgelig er det da en fordel at kunne lidt!

10

fredag, 15. oktober 2004, 12:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af vandahl
Inden jeg gik over til at lave Flash, brugte jeg dreamweaver.......og fandt lidt hjælp på html.dk til at forstå koden....faktisk kan man lave en side uden at fortså et hak html....hvis bare man har den rigtige editor. Men selvfølgelig er det da en fordel at kunne lidt!

Det var de gode gamle tider hvor man ikke tænkte på standarder.. :D

11

fredag, 15. oktober 2004, 14:21

Der er nogle rigtig gode tutorials inde på www.webcafe.dk mht. både PHP og HTML. Jeg foretrækker dog personligt www.html.dk til HTML, da jeg synes de er en anelse bedre til at skrive guides. Men da HTML.dk ikke har nogle guides om PHP (de har dog om ASP) synes jeg man skulle kigge lidt på www.webcafe.dk

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.