Fjernelse af Stemme i Sang

  • Hejsa


    Kunne ikke lige komme på en bedre overskrift, men så må jeg jo prøve at forklare det ekstra godt her.


    Jeg skal bruge et program som kan gøre at jeg kun høre selve melodien i en sang, dvs jeg skal ikke bruge forsangerens stemme eller nogen anden form for stemme. Udelukkende selve melodien med trommer osv..


    Kan man få et program der kan gøre dette ved en Sang ?

    AMD 64 3000+
    PowerColor Radeon 9800Pro
    Asus K8V SE Deluxe
    2x512 Performance PC3200 DDR400 RAM
    120GB Maxtor HD
    160GB SATA Maxtor HD

  • Hm... skod, har ellers en kammerat der skal bruge selve melodien fra "Drengene fra Angora / på vej ned til ture )..

    AMD 64 3000+
    PowerColor Radeon 9800Pro
    Asus K8V SE Deluxe
    2x512 Performance PC3200 DDR400 RAM
    120GB Maxtor HD
    160GB SATA Maxtor HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BomiraZ
    Hm... skod, har ellers en kammerat der skal bruge selve melodien fra "Drengene fra Angora / på vej ned til ture )..


    Tror jeg faktisk ikke er lovligt uden at have fået lov fra produceren af det pågældte nummer..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Tror jeg faktisk ikke er lovligt uden at have fået lov fra produceren af det pågældte nummer..


    Hvis man vil sample, og det gør rigtig mange --> foregår det sådan har man først bruger samplet som det er tiltænkt ... derefter spørger man kunstneren (i det fleste tilfælde pladeselskabet) om brugen af det pågældende sample er iorden...


    der er også rigtig mange bootleg numre derude ;)

  • Det er bedst hvis du kan finde en instrumental version af tracket, da det samlede lydbillede ofte bliver ret dårligt når man bruger diverse programmer til at fjerne vocals med.


    Programmerne kan ikke fjerne vocals alene, men bruger bestemte algoritmer til at fjerne/nedtone bestemte frekvenser... ofte med dårlige resultater...

  • Køb singlen, er der ikke en instrumental udgave derpå? Det tror jeg nok, hvis jeg husker rigtigt...

    * Intel E8400 * Corsair 2 x 2GB PC2 6400 800Mhz * Zotac 8800 GT Amp x2 *
    * Asus P5N32-E SLI PLUS * Barracuda IV 80 GB (2MB) * Barracuda X 250 GB (8MB) * WD 200GBS-ATA *
    * Win 7 64 * NEC ND-3500A * Kabinet: Antec 900 * Samsung SyncMaster 206BW *