Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 12. oktober 2004, 15:29

Efter at have installeret Service pack 2, har jeg ikke kunnet komme på nettet via min TDC-adsl forbindelse.

Da jeg ringede til TDC og de hørte mig nævne ordet SP2, blev jeg straks stillet om til Microsoft.

Hos Microsoft var man imidlertid helt sikker på at problemet ligger hos TDC - nærmere bestemt deres - ifølge Microsoft - langsomme DHCP-server.

Slutresultatet blev at jeg rullede SP2 af igen - hvorefter min internetforbindelse fungerede fint igen.

Da dette imidlertid ikke er hensigtsmæssigt på det lange sigt ville jeg lige høre om nogen herinde her oplevet lignende og herunder også gerne hvordan I har løst denne udfordring.

2

tirsdag, 12. oktober 2004, 16:19

Som man ser på det. Skal du bruge SP2 til noget bestemt? Kører fint uden.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

3

tirsdag, 12. oktober 2004, 16:53

Jeg skal bruge SP2 til at holde min computer sikret fremover - mange opdateringer fra Microsoft kommer jo også til at basere sig på at man har installeret SP2.

Endvidere skal jeg bruge de features som SP2 tilfører i forbindelse med anvendelse af trådløst netværk.

Under alle omstændigheder bør det jo være mig selv og ikke en teknologisk barriere der bestemmer hvornår jeg vil opdatere.

Jeg har iøvrigt ikke mødt problemet i forbindelse med installationen af SP2 hos andre udbydere end TDC. Det er bl.a. derfor jeg er interesseret i at høre fra andre der har en TDC-adsl forbindelse.

4

tirsdag, 12. oktober 2004, 17:52

Mit adsl fra TDC virker fint efter jeg har installeret SP2. Kan det være instillinger SP2 har foretaget der kan have forstyret antivirus programmer eller noget i den stil? Jeg fik hele sikkerhedssmøren (firewall osv.) aktiveret efter installation af sp2 - slog alt af igen :)

5

tirsdag, 12. oktober 2004, 17:52

Umiddelbart ville jeg selv formatere partitionen, installere Windows XP SP2, og så se, om det virkede, for at udelukke alt.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

6

tirsdag, 12. oktober 2004, 20:55

hmmm...jeg talte med en Microsoft mand i ca. en time - Vi prøvede a-l-t - som sagt endte det med at Microsoft sagde at det var TDC der ikke havde styr på deres DHCP-server.

Endvidere sagde han, at der var en løsning på vej og at TDC arbejdede på en løsning sammen med Microsoft... men hvis I andre kan få Jeres i-net til at køre med TDC-adsl og sp2, burde jeg jo også kunne.

Det skal siges at det er en HELT ren installation uden andet software end Windows XP på.

temmelig frustrerende

:boxed:

7

tirsdag, 12. oktober 2004, 21:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af mulvad
hmmm...jeg talte med en Microsoft mand i ca. en time - Vi prøvede a-l-t - som sagt endte det med at Microsoft sagde at det var TDC der ikke havde styr på deres DHCP-server.

hehe good one *G*

Citeret

Endvidere sagde han, at der var en løsning på vej og at TDC arbejdede på en løsning sammen med Microsoft... men hvis I andre kan få Jeres i-net til at køre med TDC-adsl og sp2, burde jeg jo også kunne.

jeps, har jeg også hørt lidt om.

Ja det brude virke men har oplevede nogle små skumle ting med SP2. Dog ikke oplevet noget selv men har snakket med en del der har og jeg har ikke kunne se noget galt. Men SP2 har åbenbart et problem når det kommer til TCP/IP protokollen måske, den vil ikke altid lige godtage en IP adresse.

Har sådan lidt efterhånden lagt mærke til at de fleste problemer jeg oplever er fra folk med Realtek drivere inde, om det så er rigtige Realtek kort eller bare XP der tror det er er så noget andet. Jeg vil gå en stor bue uden om netkort der bruger de drivere.

Citeret

Det skal siges at det er en HELT ren installation uden andet software end Windows XP på.

tja har set en XP SP1a fucke op på ca 2 reboots og 20 mins efter clean install *G*

Citeret

temmelig frustrerende

:boxed:

jeps men shithappens

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dkwolf" (12.10.2004, 21:10)

8

tirsdag, 12. oktober 2004, 21:16

ok...det snerper da - det er altid rart ikke at være den eneste med problemer :))

Måske er jeg nødt til at have tålmodighed (ikke min stærke side) men man skal jo arbejde med sine svagheder .... :T

9

tirsdag, 12. oktober 2004, 22:54

jeg har ikke oplevet problemer med sp2 & tdc's adsl.
hverken hjemme eller på jobbet

btw. hjemme bruger jeg et realtek netkort

måske er jeg bare heldig :]

10

tirsdag, 12. oktober 2004, 23:09

ja i er langt fra de eneste der har oplevet problemer efter SP2 !
nettet er ikke bare blevet langsomere, det er også blevet mere upålideligt! forventer dog at M.. vil rette de fejl som måtte være, enten i deres system, eller dennes kompatibilitet med TDC´s servere !
Specielt da der er så mange der er udsat for "problemer" !
tdc er da også ved at "opdatere" deres centraler på det meste af fyn og en del af sønderjylland, så mon ikke de er ved at kikke på, om det er deres ansvar !.

ellers er der jo ikke meget andet at gøre end at sidde og vente på enten et nyt styresystem, eller endnu en opdatering fra M... (ligesom vi er ved at være vant til)
de burde snart lære at man kun skal pille ved det der er i stykker, og ikke forsøge at forbedre det der virker !!!!!! :dots:

hvis der er en af jer der finder årsagen (andre end M...) så gi lige os andre besked !

ha en god tirsdag !

11

onsdag, 13. oktober 2004, 00:06

Så sent som i dag, har jeg lige smidt en 3 år gammel compaq maskine på nettet med WinXP og SP2 .. Og jow, det var TDC ADSL .. Den kører bare som den skal ..

12

onsdag, 13. oktober 2004, 07:50

Jeg kører med en XP Pro med SP2 på, kører trådløst på en TDC adsl, ingen problemer, og har lige installeret SP2 på min nye bærbare, XP Home, også trådløst til TDC, heller ingen problemer.

13

onsdag, 13. oktober 2004, 07:58

her køre det godt nok har ikke mærket noget har inst. sp2 på min XP pro 2 gange den sidste en ren inst. og 3 gang på min hustru's XP home og vi bruger TDC adsl :))

ASUS P5Q se
Intel Core 2 Duo E8400
Asus ati 4870 512mb
4gb Corsair XMS2 1066mzh
Disk Seagate 500gb
Logitech G15 + Logitech G5 mus
Asus ws222 22" lcd

14

onsdag, 13. oktober 2004, 10:35

Tak for feed-back - bare mærkeligt at jeg så får den besked fra både TDC og Microsoft - men det nemmeste er måske at give skylden videre.

jeg fatter bare ikke at det hele virker perfekt, lige så snart jeg afinstallerer SP2 - det tyder jo unægteligt på at det er her problemet ligger.

15

onsdag, 13. oktober 2004, 13:51

Yup virker også fint her - faktisk har jeg ikke oplevet nogen form for problemer - ved ikke helt hvorfor folk er så skeptiske...

Lær at bruge Microsofts produkter før man håner dem... Nogle af dem er faktisk ganske anvendelige :)

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
|8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
|120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
|FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

16

onsdag, 13. oktober 2004, 16:19

Ja notepad har altid virket upåklageligt !

OG deres 7kabale !

17

onsdag, 13. oktober 2004, 19:18

Der er nu ikke tale om at håne Microsoft - i hvert fald ikke i denne tråd - jeg vil jo netop gerne i gang med SP2 - bl.a. pga. de forbedrede trådløse features.

18

torsdag, 14. oktober 2004, 19:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af cyberfox
ja i er langt fra de eneste der har oplevet problemer efter SP2 !
nettet er ikke bare blevet langsomere, det er også blevet mere upålideligt! forventer dog at M.. vil rette de fejl som måtte være, enten i deres system, eller dennes kompatibilitet med TDC´s servere !
Specielt da der er så mange der er udsat for "problemer" !
tdc er da også ved at "opdatere" deres centraler på det meste af fyn og en del af sønderjylland, så mon ikke de er ved at kikke på, om det er deres ansvar !.

ellers er der jo ikke meget andet at gøre end at sidde og vente på enten et nyt styresystem, eller endnu en opdatering fra M... (ligesom vi er ved at være vant til)
de burde snart lære at man kun skal pille ved det der er i stykker, og ikke forsøge at forbedre det der virker !!!!!! :dots:

hvis der er en af jer der finder årsagen (andre end M...) så gi lige os andre besked !

ha en god tirsdag !

bare pisse svært at hente opdateringer når man ikke kan komme på nettet...

Battlefield 1 - because i'm worth it

19

torsdag, 14. oktober 2004, 19:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af søndergård
Yup virker også fint her - faktisk har jeg ikke oplevet nogen form for problemer - ved ikke helt hvorfor folk er så skeptiske...

Lær at bruge Microsofts produkter før man håner dem... Nogle af dem er faktisk ganske anvendelige :)

lær at bruge ? de virker ikke så der er ikke så meget at lære. lidt det samme som at gå på køre skole uden bil

Battlefield 1 - because i'm worth it

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.