Mit windows xp fryser

  • ja, som overskriften siger fryser mit windows xp HELT!


    den når nogle gange lige at komme "fordi" der hvor jeg trykker hvilken bruger jeg vil have.


    Andre gange fryser den lidt før.


    Har også prøvet i fejlsikret tilstand, der når den en lille smule længere, men det er vel fordi den ikke skal læse så meget ind.


    Det er vildt træls, og det skal siges at jeg næsten lige har formateret.


    Når den fryser begynder min harddisk også at arbejde som en åndsvag.


    Håber i kan hjælpe mig, gider sku næsten ikke til at formatere igen / ligge virus program osv ind igen.


    mvh SyZyGy^

  • Det lyder lidt underligt. Når man formatere så sletter den alt virus, og det burde derfor ikke være det som skaber problemet.


    Min mate havde engang det samme problem, og det var hans grafikkort. Det blev for varmt og derfor gik computeren kold. Vi brugte lang tid på at regne den ud, men fandt til sidst ud af at det hjalp at støvsuge computeren. Altså fjerne alt støvet fra diverse blæsere.


    Der må simpelthen være noget der bliver for varmt, ellers ved jeg squ ikke helt hvad det kan skyldes.


    Du siger også at din harddisk begynder at larme som en sindssyg. Det kunne jo også skyldes den. Har du mulighed for, eller har du prøvet at skifte harddisk?


    Det var alt jeg kunne hjælpe med.. :)

  • hey. tror faktisk også at det kunne være det nu hvor du siger det :)


    fordi min computer har nogle gange bare genstartet helt af sig selv, og det var typisk lige når grafikkort køleren begyndte at køre. men det bliver jo også temmlig varmt sådan et 9800xt.


    Er der noget jeg skal passe på når jeg støvsuger min computer? jeg skal vel ikke til at tage alt lortet ud vel?

  • Måske er det bare mig, men hvis det ikk virker, kører den måske "bare" ustabilt..
    Har du oc'et den?


    Edit: Btw som Vipvop sir så husk at røre ved kabinettet, du sku nødigt ha futtet en hdd af eller sådan noget.. ;)