Counterstrike, ack ack ack .. bliver aldrig bedre.

  • Først og fremmest vil jeg da gerne påpege at jeg er en fremragende rtcw et spiller, men som de fleste af jer der har prøvet det, må man jo inddrømme at ikke kræver det stor overblik at blive en rimelig Enemy Territory spiller.


    Jeg fik counterstrike condition zero for 2 uger siden og har utrolig svært ved at komme ind i det, ved ikke om det er fordi jeg har taget for meget skade af andre 3d shooters. Der er simpelthen for stor forskel mellem de rigtig gode og så noobs som mig, men det er vel ikke overraskende.


    Først kan jeg ikke rigtig se at jeg lærer noget som helst, jeg bliver bare ikke bedre lige meget hvor meget jeg spiller. Et andet problem er at jeg ofte ikke kan skelne mellem venner og fjender, tøver alt for meget og bliver skudt.


    Husk at jeg ikke siger at spillet er dårlig, det er simpelthen mig der er blevet for gammel eller måske mangler entusiasmen til at prøve over en længere periode .. tilbage til rtcw et, det ved jeg da hvad er.

  • well i CS på ffa gælder det jo faktisk meget om at være stille og lytte, samt kigge på sin radar. og man lærer mest ved at spille clan wars istedet for ffa :) men det må da være svært at starte nu, hvor så mange har lært hvornår fjenderne har sat sig bag murene osv.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det vigtigste du kan gøre er, at blive fortrolig med radaren. Så du ved hvor folk er. Det gør det meget lettere at skelne med ven eller fjende.


    Ellers gælder det om at bruge lyd så meget som muligt. Så får du hurtigere et større overblik...

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Aldrig tøve. Hvis man laver et TK hva så ? Hvis de får en ordenlig skalle med awp så tuder de alligevel. Nå men som de andre siger, vend dig til radaren og gør dig klart hvilke figurer du spiller mod, alle kan se forkert og skyde på teammate men øvelse gør mester... er efter hånden ved at have gamet i 3½-4 år så kan da et par tricks osv men er ikke cpl-preben ^^

  • Radar kan du næsten altid regne med men, fjenderne kan jo godt være lige bag en ven med kniv :) så lyd er alt og self hurtige reflekser.... start med at træne aim og udbyg det så med "liste-skillz" hvis du kan forvirre en modstander med smoke og flash og så ta ham med kniv... så er CPL lige om hjørnet:P men ellers start med at finde en clan der har samme niveau som dig selv og spil så flest mulige kampe med den clan indtil du bliver "rimelig" til at bruge lyd/liste/skyde funktionerne...


    bare et / flere "råd" jeg har spillet siden det hed Cs 1.3 og online siden 1.4


    lige et par ting til:
    1) Jeg er ikke Super god til Cs
    2) Kan du ramme fjæs hvergang er du ikke en cheater
    3) jeg kan stadig få mega konge smadder i cs...
    4) jeg er ikke "the perfect player"
    5) jeg gidder ikke blive kaldt alt muligt fordi jeg giver ham "råd"


    håber du får det sjov med CZ held og lykke...


    Happy Fraggin' :camp:

  • Husk på CS kræver meget øvelse fordi det er så gammelt!
    De fleste du spiller mod har sikkert spillet det 3-4 år..


    Jeg vil anbefale at du lærer de vigtigste maps RIGTIGT godt at kende.
    Fx Dust, Dust2, Aztec, Cbble, nuke und zu weiter..
    Og som de andre siger - lærer at bruge radaren..


    Vedr. Våben og Aim kan jeg anbefale aim-ak_colt & aim map til colt og AK aiming
    Og fx et AWP map til awp aiming :)

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Det er vigtigt altid at have dit "crosshair" i hovedhøjde hele tiden, så du er klar til at skyde med det samme du ser fjenden. :)

  • BTW. nogen der vil spille ?? altså almindelig Cs...
    IP : 81.7.129.90:27017
    serveren er åben lige nu... så i kommer bare hvis i vil :P


    navnet på serveren er : #Mental-D Cw/FFA server


    ses derinde hvis i gidder...