Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 8. oktober 2004, 13:04

Hej,

Jeg har et problem med directX, jeg kan ikke starte Sims 2 og 3Dmark05.

Når jeg starter Sims 2 får jeg fejlen:
"Kunne ikke initalisere Direct3D. Vær vendlig at sikre dig, at DirectX 9.0c er installeret på dette system. Applikationen vil nu blive afsluttet."

Når jeg prøver at starte 3Dmark05 får jeg fejlen:
"Direct3DCreate9 failed"

Så jeg går ud fra at det er DirectX der er problemet.
Jeg har prøvet at fjerne DirectX 9.0c, da det måske er en beta version jeg havde. Så opdaterede jeg fra 8.1 til 9.0c igen, men fejlen forkommer stadigvæk :(

dxdiag:
dxdiag
dxdiag2

Jeg har også prøvet med de nyeste catalyst og omega drivere.

Lidt info:
9800pro
WinXP pro
SP2 v2135

2

fredag, 8. oktober 2004, 14:13

Har du de sidste nye chipsetdrivere installeret ?
Har du OC dit system ? Hvis ja - så prøv evt. at "skrue" lidt ned ! (også hvis det er grafikkortet)
Husker du at fjerne alle gamle drivere og controlpanel-ting, inden du installerer nye ?
Har du slået Fastwrite fra i bios ? Det kan nemlig godt gi' problemer for ATI kort og det gi'r ikke ikke nogen højere ydelse.
Det var så lige hvad jeg ku' finde af mulige årsager. Håber de hjælper !
Lidt mere info om dit system kan måske også hjælpe til at finde ud af hvor årsagen evt. findes.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (08.10.2004, 14:14)

3

fredag, 8. oktober 2004, 14:42

Har du slået Fastwrite fra i bios ?

Hvor slår jeg der fra ?
Jeg har et asus P4C800-E deluxe, og kan umidelbart ikke finde det...

Jeg har fjernet alle gamle drivere, og installeret de nyest chipset drivere

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "myl" (08.10.2004, 14:43)

4

fredag, 8. oktober 2004, 14:55

Lidt mere info om min PC:

CPU:
Intel Pentium 4, Northwood,
2400mhz @ 3000mhz

Mainboard:
Asus P4C800-E Deluxe

RAM:
Corsair DDR-SDRAM PC4000 - 2GB

GFX:
Sapphire Radeon 9800pro Atlantis 128 mb

HDD:
1x WD Raptor 36gb
1x Maxtor 160gb, sata disk

PSU:
450W CoolerMaster

5

fredag, 8. oktober 2004, 15:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af myl
Har du slået Fastwrite fra i bios ?

Hvor slår jeg der fra ?
Jeg har et asus P4C800-E deluxe, og kan umidelbart ikke finde det...

I min PC's bios skal jeg ind i Advanced chipset features og så hedder det "AGP Fastwrite Capability" ->Disabled

6

fredag, 8. oktober 2004, 16:09

Der var ikke noget der hed noget med "Fastwrite" men to ting der mindede om det, jeg har prøvet at slå dem fra enkeltvis og sammen. Men intet hjalp det :(

7

fredag, 8. oktober 2004, 17:37

Jeg har jo kun SP2 beta, tror i det vil fuck for meget op, hvis jeg installere SP2 oven i , og kan det overhoved lade sig gøre ?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.