Mit internet :(

  • Mit internet virker fint i den ene comp, men i den nye jeg har samlet vil det bare ikke fungere :S


    Jeg bruger winxp, og den er helt nyformateret og installeret.. jeg har bredbånd, og det plejer altid at være såen, uanset hvilken comp jeg installere windows på, så er der inet med det samme jeg kommer ind, der skal aldrig ændres på noget..


    Men det virker simpelthen ik ved den her :(


    Jeg har hentet driver til netkort og installeret den på maskinen, og jeg har sat et netkort i, det virker stadig ik :(


    når jeg prøver at gå ind på en side, siger den, at der ikke kunne oprettes forbindelse til internettet, og spørg om jeg vil prøve igen, eller surfe offline..


    Jeg har:


    kørt "guiden internetforbindelse"


    har prøvet at være inde og kigge under netværksteder du ved, og så højreklik på en af dem..


    Sat internetet til "ring aldrig til en forbindelse" og "hent automatisk ip" dog kan jeg ikke vælge det første fordi, Det kan jeg ikke vælge, for jeg har ingen "forbindelse" altså der er ingenting i den vide boks ovenover.. men hvis jeg trykker tilføj, så kommer der bare såen et opkaldsvindue hvor jeg skal vælge hvor i landet, og om det er toneopkald eller impulsopkald..


    Husket at sætte stikket i.


    Jeg kan se begge netkort i enhedshåndteringen.


    jeg kan pinge 127.0.0.1. Også selvom der intet stik er i :rolleyes:


    ;( help!

  • Lyder lidt somom den slet ikke har installeret TCP/IP protokol suiten osv


    Gav den slet ingen fejl under installation af netkort ?


    Prøv evt i enhedshåndteringen at fjerne det netkort du skal bruge og så højreklik på en tilfældig enhed og vælg "Scan for hardware changes"
    Så skulle den geninstallere kortet


    Har ellers ikke rigtigt nogen forslag


  • hhhmm, jeg tror sku ikke jeg har fundet den rigtige driver til netkortet.. den jeg har fundet fylder 32mb :boxed: og den installere selv ligesom et spil fx..


    jeg har et Intel D865PERL. Nogen der kan finde en driver til det onboard netkort der sidder på dette board, jeg kan kun finde såen nogle 32mb ca. leder lige videre..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ROMkuglen
    hvis det er et Intel D865PERL kan du hente drivere her
    http://downloadfinder.intel.co…_Filter.asp?ProductID=949


    du skriver godt nok Intel D865PLRL, men ved ikke om det er en stavefejl..


    ellers så ved jeg det ikke...


    det var en stavefejl, hehe my bad..


    anyway.. http://downloadfinder.intel.co…roductID=949&DwnldID=6250


    det er den der, men det er også den jeg har hentet.. og installeret :S

  • NU ved jeg ikke hvor mange comps du har tilkoblet nettet, men du har kun 2 ip'er, medmindre du har købt en router (Den router der følger met bredbånd har kun2 ip'er). Så hvis det er den tredje comp. du sætter til, så kan det være derfor.

    Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af b34tz0r
    NU ved jeg ikke hvor mange comps du har tilkoblet nettet, men du har kun 2 ip'er, medmindre du har købt en router (Den router der følger met bredbånd har kun2 ip'er). Så hvis det er den tredje comp. du sætter til, så kan det være derfor.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af ROMkuglen
    har du chekket om dit patchkabel evt. skulle være defekt ?


    Det burde ikke være problemet, jeg har før haft op til 4 computere sat til internet-forbindelsen, det var godt nok på min gamle adresse.. men. jae hvem ved..


    Men det burde stadig ikke være problemet, da jeg tar kablet som sidder i den computer jeg sidder ved nu, og fyrer over i den nye.. så der er hele tiden max 2 comps sat til... eller kan det skabe problemer at jeg hiver det direkte over i? eller noget :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner
    Men det burde stadig ikke være problemet, da jeg tar kablet som sidder i den computer jeg sidder ved nu, og fyrer over i den nye.. så der er hele tiden max 2 comps sat til... eller kan det skabe problemer at jeg hiver det direkte over i? eller noget :rolleyes:


    hmm så er kablet ok..
    og det skulle ikke betyde noget at flytte stikket rundt
    det har jeg ofte gjort selv uden problemer..

  • LAN virker heller ikke :rolleyes:


    Så skulle man jo tro, at jeg skal ha fat i et nyt netkort.


    Men den siger også når jeg booter, at der er fundet nyt HW, og så noget med LAN, altså det onboard netkort.. og så kommer den med den der installationsguide, men jeg har jo ingen driver eller cd, jo jeg har den som er postet tidligere, men den virker nada :S har installeret den 3 gange nu..


    JESUS computere kan være træls at ha med at gøre..

  • Det lyder lidt som om du ikk har installeret NetBIOS, er ikk sikker om det hjælper på dit inet, men det ka ihvertfald være skyld i at dit lan ikk virker..
    I egenskaber for din forbindelse>Tryk Installer under den liste der vises>Vælg protokol>Dobbeltklik på NWLink NetBIOS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Det lyder lidt som om du ikk har installeret NetBIOS, er ikk sikker om det hjælper på dit inet, men det ka ihvertfald være skyld i at dit lan ikk virker..
    I egenskaber for din forbindelse>Tryk Installer under den liste der vises>Vælg protokol>Dobbeltklik på NWLink NetBIOS


    fedt takker. det prøver jeg lige..

  • Har jeg forstået det ret, at du bruger et andet netkort end det der sidder på mb. For så ville jeg da pille det ud du har sat i og bruge onboard. Her er driverne til det: http://www.asus.com.tw/support…e=Drivers&SLanguage=en-us + de andre drivere der passer til dit mb. Derefter kan du jo prøve, at ringe til Cybercity support og spørge dem om de kan se din router. Havde selv problemer da jeg startede hos dem. De er meget flinke og hjælpsomme. 8)