Dreamweaver MX... Thumbnail

  • Hey... jeg sidder her og er ved at lave en ny hjemmeside, til det er jeg begyndt at lære Dreamweaver MX...


    Men nu er jeg nået til et punkt hvor jeg skal bruge en funktion der kan lave thumbnails... Men jeg kan simpelthen ikke finde den... Og det skal ikke være den der funktion med "Create Web Photo Album" da det ligner pis... :))


    Håber der er nogen der er "skilled" nok til at kunne hjælpe ;)

  • Hmmm ved ikke helt hvad du mener... men hvis du skal have dreamweaver til automatisk at lave tumbs så er det nok med den foto album en.


    Ellers er metoden jo selv at lave billederne små i sit billede behandlings program og derefter bare linke til den store verision.


    Der findes dog også en masse scripts på nettet som kan gøre dette. De er dog af meget svingende kvalitet.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Mener at du skal ha' installeret Fireworks mx for at du kan lave disse thumbnails.......er faktsik temmelig sikker på det! Dreamweaver er jo ikke et billedbehandlingsprogram!


    Okay... Der har bare været sådan en funktion i div. andre hjemmeside programmer jeg har prøvet... fx. Frontpage... Der skulle man bare sætte et billede ind, markere det og vælge "Make thumbnail" og så lavede den selv det hele... Men nu har jeg bare gjort som _WHAT_ foreslog og lavede et lille billede og linkede til det store... ;)


    Men det ville jo være rart med sådan en funktion, så man slap for at sidde og gøre det med 1000 billeder :))

  • Jeg ved bare, fra da jeg selv sad og syslede med det, at der var en funktion som lavede et "webalbum". Her åbnede dreamweaver selv fireworks og lavede de thumnails der skulle bruges ud fra de billeder man definerede!