PC driller

  • Har lige installeret XP om på min PC da den var begyndt at blive lidt sløv. Det hjalp også en hel del, nu er der bare et andet problem.


    Min PC fryser i tide og utide. Det er mest når det er store filer der er indblandet at det sker.


    Lidt fejl:


    Feks. frøs den 2 gange under en defragmentering af en partition.


    Jeg kan ikke opdatere et spil som Planetside (som jeg aldrig har haft problemer med før). Den fryser hver gang jeg prøver at opdatere.


    Den kan finde på at gå i stå hvis jeg flytter store filer fra een disk til en anden.


    Jeg ved ikke rigtigt hvad der er galt, jeg har alle nyeste drivere. XP pro eng. med SP2.


    Jeg kan køre 3DMark2001SE osv uden problemer, og fik enda en ny personlig rekord uden OC, men det er pænt irritende at den "fu*ker" som den gør tit og ofte.


    Nogen der har et forslag til hvad der kan være galt?


  • Har du testet dine ram? Har du prøvet UDEN SP2?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Det var fanme et frækt billede du har i din signatur der. :P


    Nej jeg har ikke prøvet uden SP2, men synes ikke rigtigt jeg havde problemer med den før.


    Jeg kører lige en test på mine RAM og vender tilbage.

  • Drop SP2 ... ;)


    Min computer gjorde det også efter jeg havde kørt med SP2 i nogle uger problemfrit .... Nogen gange, så frøs den når windows var loadet hvis jeg rørte musen før den var 100% færdig med at loade ALT ... Skummelt ... :boxed: ... Andre gange, så gjorde den det hist og her ...


    Da jeg fjernede SP2, så opførte den sig som den burde ... Hvis man ser bort fra at SP2-fjernelsen så havde lavet lort i 95% af programmerne ... :boxed: ... Men Windows virkede da ... :))


    Godt jeg snart skal installere noget andet ... :))


    ... og ja, der findes da folk der kører med SP2 uden problemer ... Ændre dog IKKE på at der ER problemer med SP2 ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEEF
    Det var fanme et frækt billede du har i din signatur der. :P


    Nej jeg har ikke prøvet uden SP2, men synes ikke rigtigt jeg havde problemer med den før.


    Jeg kører lige en test på mine RAM og vender tilbage.


    Ja hun er sgu dejlig.. Det er Griller der står bag! :))
    Er næsten sikker på at det er SP2 der fucker up, som Griller også siger.. - Hvis du ikke har haft problemer med dine ram osv. før, kan det næsten kun være SP2! ;)
    Ellers prøv en format og smid SP1 i stedet for 2'ern..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Jeg har lige kørt MEM Test 2 gange uden fejl.


    Det næste træk må så blive at smide XP ind igen uden SP2. Tak for hjælpen indtil videre. :)

  • Det kunne vel også være harddisken der er ved at gå til

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Jeg afinstallerede SP2, og nu er jeg i fuld gang med at opdatere PlanetSide, og kan surfe osv på samme tid uden at pc'en fryser.
    Så det kunne tyde på at SP2 var grunden. Jeg krydser finger. :D