Sims2 kræver det ikke mega meget??!!

  • Tja... Jeg har en 3.0@3.45 og et X800XT@570/600...


    Men i 1600x1200 kører det kun ca 35 FPS... Men det der er mest belastende er at det er system lagg... Når jeg skifter fra normal speed til hurtigst så tager den lige 2 sekunder... Samme gælder ved skift af etage eller bare engang imellem...


    Så stopper den lige i 2 sekunder... Det er MEGA irriterende...


    Hvordan kan det være den gør det??? Iøvrigt så sluger det lort ram så det gør ondt... Sad og spillede det igår og så da jeg gik ud var der en meddellelse om at min virtuelle hukommelse var fuld...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Lille swap-fil ?... :boxed:


    Nej det bruger alle mine 1 GB ram...


    Hvad sker der for det?? Har kigget under processer osv og det ER sims2 der sluger det... Det er for sygt... Kan det være pga detaljer osv???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    Nej det bruger alle mine 1 GB ram...


    Hvad sker der for det?? Har kigget under processer osv og det ER sims2 der sluger det... Det er for sygt... Kan det være pga detaljer osv???


    Hm. Nu skrev jeg også SWAP-FIL ... Skrev ikke noget om dine RAM ... ;)


    Tjek lige din swap-fil ... Er jo det som den brokker sig over (virtuelle hukommelse ) ....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hm. Nu skrev jeg også SWAP-FIL ... Skrev ikke noget om dine RAM ... ;)


    Tjek lige din swap-fil ... Er jo det som den brokker sig over (virtuelle hukommelse ) ....


    Hvor fanden finder jeg min swap fil???


    Jeg skruede ned for detaljerne osv og nu bruger den "kun" en 450MB... Sygt at det lort bruger så meget... Det er jo ikke engang flot :))

  • SAmme sker for mig i 1600x1200, men nu ved jeg ikke om du har bygget dit hus selv og om hvor mange ting du har i huset (lamper, spejle, planter osv)
    Jo mindre overflødigt du har i huset, jo bedre kører det.


    Jeg har lige ryddet op i mit hus, jeg fjernede en masse lamper og planter, og andre ting og nu hakker de lidt mindre end før.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • hmmm min kæreste har købt sims2 og hun siger det køre upåklagelig godt hmmm.. men bare lige for at tjekke det hvordan ser man fps i sims2? (har ikke været inde i spillet selv endnu)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Du kan hente Fraps, det viser fps i alt


    ps: mit hakker osse ulideligt meget, selv i 1***x7** :(

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

    Rettet en gang, sidst af PolluX^ ().

  • Min datter har også nogle probs , men det er når den loader baner , det tagerrrrrrrrrrrrrr en krig.
    Og hendes er en P4 2.0/400 med 512 mb ram og et TI 4200.
    Så overvejer en 2.8/533 og 512 mere ram og et TI4800SE som jeg har liggende.




    The_Unforgiven


  • God idé... Det her er en P4@3.45Ghz med et X800XT... Sygt at det hakker... Men det er KUN pga den bruger så mange ram :(


    Edit: Har lige købt 1 GB ram... Nu ser det ud til at jeg må opgradere til 2GB... Hehe... Spil i fremtiden bruger vel mere end dem idag???


    Nogen med 2GB ram der har problemer med det her???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Fået løst det problem med din SWAP-fil ? ...


    Ja... Men havde jeg allerede... Det var bare den der virtuelle hukommelse på harddisken???


    Vildt at det skal bruge så mange ram...

  • Det er ikke for at sige noget ondt... jeg har lige tjekket det med fraps i 1280x1024 og det køre med 65-75 fps konstants ... jeg ved så ikke meget om huset da det bare var en af min kærestes save filer jeg åbnede da jeg ikke selv spiller spillet så meget


    har dog en 3gb swapfile og 1gb pc3200 ddr400

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb


    Ja... Men havde jeg allerede... Det var bare den der virtuelle hukommelse på harddisken???


    Vildt at det skal bruge så mange ram...


    Ja, men lød jo til at du ikke havde nok plads i din SWAP-fil siden den sagde at din virtuelle hukommelse var fuld...


    RAM har ikke nødvendigvis noget at gøre med SWAP-filen...


    Men ja, der ryger jo nogle RAM nu om dage når man gamer ...


  • Yup, der ryger altså en del. Sådan her ser det ca. ud hver gang jeg spiller både Star Wars Galaxies og MoH Pacific Assault demo (glæder mig til det kommer) i 1600x1200. Måske det bruger mere ram i 1600x1200 end i lavere opløsninger? Har ikke spillet Sims2 endnu, men mon ikke junior lige skal prøve det på fars maskine en dag..

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

  • Hvis man nu bliver gift overtager man så styringen over ens kone/mand? det gjorde man nemlig i 1'eren var sgu lige lidt svært at overskue ens egen sim + kone + roommate + barn.. så jeg ved ik om der stadig kører Ai på dem efter man er gift? eller får barn...