Skal jeg installere sp2 eller ej?

  • yes...


    Jeg står i et dilemma ...


    skal jeg installere det eller ej?


    hvis du mener ja, så skriv lige et par linier om hvorfor.


    og hvis du mener nej, så skriv gerne hvorfor.


    og self jeres oplevelser med sp2.


    mvh


    MIG! :D


    ps. til dem der fatter hat, så mener jeg til win xp ;P

  • kørte perfekt på min - ikke skyggen af et problem

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Kører også fint hos mig :)


    kan dog godt være man lige skal tjekke indstillingerne efter installationen:


    Service Pack 2 er farlig ifølge PC-WELT


    I Tyskland reklamerer Microsoft med at brugeren med den nye Service Pack 2 sikrer sig mod virus, orm og hackere. Microsoft har blot glemt at fortælle - ifølge PC-WELT - at efter installationen af Service Pack 2 har helt almindelige surfere mulighed for at tage en rundtur på din pc.


    Hvad er fejlen så?
    Så snart Service Pack 2 er blevet installeret på en pc med en bestemt konfiguration, bliver printer og evevtuelt delte data synligt for hele verden, selv om der er installeret en firewall. Det eneste der skal til for at andre kan få adgang til hele molevitten er en netværksforbindelse der er koblet til nettet via et modem eller ISDN. Bredbåndsbrugere er også berørt, hvis der ikke er integreret en firewall i deres modem eller router. Tillige skal internetdeling af den pågældende pc ikke være aktiv.


    En scan udført af bladet viste sig hurtig at bære frugt, da de på kort tid kom i besiddelse af dokumenter fra pc’er på nettet, hvor ejeren ikke engang havde password, da ejeren sandsynligvis regnede sig i sikkerhed for indbrud, nu hvor vedkommende havde opdateret med Service Pack 2...


    Windows 95 havde et lignende problem
    Nogle af jer, der har arbejdet med Windows 95, kan sikkert huske at der var et lignende problem for nogle år siden. Microsoft havde glemt at adskille fil- og printerdeling fra opkaldsnetværket, når et sådant blev konfigureret. Dette blev senere rettet med en patch.


    Windows XP havde også denne adskillelse, men siden Service Pack 1 har den tidligere konfiguration kun kosmetisk betydning, da fil- og printerdeling også er koblet til netværkskortet.
    Det i sig selv er en alvorlig fejl, da det måske giver mulighed for at se dine data på nettet, men ikke overvældende farligt, da alle opkaldeforbindelser er konfigureret med en aktiv firewall.


    Service Packs fører til katastrofale fejl
    På grund af en fejl der er videreført fra Service Pack 1 samt den nye fejl, får vi med Service Pack 2 en katastrofal konfiguration af firewallen. Service Pack 2-opdateringen benytter simpelthen den nuværende konfiguration af din firewall, og hvis den var aktiv for opkaldeforbindelsen, er den nu også sat som værende som aktiv for dit netkort. Nu er der på samme tid opdaget undtagelser for fil- og printerdeling for netværkskortet og for alle andre kort.
    Med det første opkald på nettet er dine delte data tilgængelige, og andre har nu lige så frit spil som ved den første Windows 95 takket være Service Pack 2.


    Sådan løses problemet
    Det er ingen fordel at beholde denne fejlbehæftede konfiguration, men den tidligere opsætning kan ikke reetableres. Firewallens opsætning er lavet om, og det bevirker at der ikke kan laves undtagelser for aktive eller inaktive kort mere, nu virker det kun for netværksområdet.


    Vælg “Windows Firewall“ i Windows Kontrolpanel, her finder du “Undtagelser”. Vælg “Fil- og udskriftsdeling” og klik på “Rediger”. Nu ser du fire porte der bruger fil- og printdelings service. For at kunne lukke det udadtil og holde det åbent for det interne LAN, må du enkeltvis vælge og ændre områderne med den dertil hørende knap. Dette skal gøres med allerstørste forsigtighed, og hvis du er novide på området, bør du lade en kompetent IT-person se på sagen.


    Yves Jerscov har oplyst PC-Welt om en anden fejl
    Værdien er per definition ”Only for own network (subnet)”, men det virker kun hvis deling af internettilslutning er aktiveret. Hvis det ikke er det, er dine data frit tilgængelig på hele nettet.
    Denne fejl kan korrigeres ved at vælge ”User defined List” og indtaste den IP adresse, som skal have adgang, det vil sige dit LANs IP-adresse. Der er en lang række, som kan blive indtastet.
    Hvis din adresse for eksempel starter med 192.168.x., kan adressen blive skrevet som 192.168.x.0/255.255.255.0.

  • Er ikk så glad for SP2 endnu... min pc er bare begyndt at opføre sig underligt efter den.. mega irreterende.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • jeg syntes at sp2 er ok i nogle tilfælde. jeg har den installeret og det virker fint. men jeg syntes der er en del ting som er møj irreterende. og det gør at så snart jeg får tid formaterer jeg hele lortet igen og nøjes med SP1 + nye updates

  • Jeg kører den også uden problemer, og jeg synes den er god, jeg kan godt lide den anti popup den laver i internet explorer. den er måske lidt over beskydtende, men det er ved også godt, på en eller anden måde...

    Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

  • Jeg installerede den på begge maskine sidste fredag.
    Har ikke haft noget bøvl udover et par småting, som pudsigt nok kun viser sig på denne her PC (signatur).
    1. Den loader ikke Logitech I-touch hver gang.
    2. Den loader ikke MBM hver gang.


    Det bedste er dog at jeg har fjernet min firewall og bruger den i SP2. Altid rart at kunne fjerne noget der bare ligger og kører i baggrunden. Har dog bibeholdt Norton anti-virus for en sikkerheds skyld.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    dvs. john at dem der deler printere er udsat eller hvordan er det lige man skal forstå det der ?


    dvs at sp2 selv aktiverer file- og printersharing (selvom det var disablet før installation), hvilket alle kan have adgang til selvom firewallen er på.


    (var det jeg forstod af artiklen)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    dvs at sp2 selv aktiverer file- og printersharing (selvom det var disablet før installation), hvilket alle kan have adgang til selvom firewallen er på.


    (var det jeg forstod af artiklen)


    okay... thx for det... man skal jo lige vide hvad det er man skal passe på ...! ..;P

  • Da jeg installerede sp2 på min maskine for 2 uger siden, opførte den sig også meget mærkeligt. Et par af mine programer ville ikke starte og jeg syntes at den indbyggede firewall lavede bøvl.


    Skal dog siges at jeg ikke forsøgte at tweake sp2, jeg valgte bare at afinstallere den :]

    AMD 64 3500+ & ASUS A8V Deluxe Wi-Fi
    4*512 DDR Corsair Value Kit PC3200 & Antec Super Lanboy
    Maxtor Diamondmax 10 300gb Sata & Seagate Barracuda 120gb
    DELL 2005FPW

    POV GeForce 6800GT & Audigy 2 ZS