2xInternet på samme comp

  • Jeg har både Stofanet og Tele2 Adsl.
    Kan jeg kører med begge på en gang?
    Har to netkort i.
    Men skal jeg have et program som kan dele trafikken ud på de to?
    Eller er det nok jeg brigder dem i XP.


    Kunne ikke lige selv finde noget på Google. Kan være i kan.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet en gang, sidst af SShadowS ().

  • Tror også kun du kan bruge dem hver for sig...


    Fx r3ptile siger.. Downloade med den ene, og game med den anden..


    Men jeg tror ikke du kan sammesætte linierne så du fx kan downloade med 3mbit på én fil..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Tror også kun du kan bruge dem hver for sig...


    Fx r3ptile siger.. Downloade med den ene, og game med den anden..


    Men jeg tror ikke du kan sammesætte linierne så du fx kan downloade med 3mbit på én fil..


    Det ved jeg godt. det med de 3mbit pr fil.
    Mere sådan noget som bare alm surfing. Hvis nu jeg henter en stor fil med den ene. Og så kunne surfe med den anden. Men HVORDAN!!!

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Har haft samme problem.


    der er 2 måder du kan løse det på!


    1. Køb en dual adsl router, de står ca i 1100 kr. Ihvertfald sidste jeg tjekkede inde på edbpriser. ved dog ikke om den kan tage internet fra 2 forskellige udbydere???


    2. Man skal programere internet explorer til at bruge en af linjerne til det og lade den anden være "default" om man så må sige!


    Ved ikke hvorledes dit net vil reagere på 2 netkort og 2 internet forbindelser AkA bundling af linjer kalder de kloge det.
    Vi har fællesnet hernede, og da jeg prøvede med nekort 2 og min nye CC linje crashede lokalnettet. Der var intet at gøre!
    Kan ikke huske specifikt hvad det er for noget man gør for at specificere den ene linje til et prg, Men lavede 5-8 tråde omkring det emne på de forskellige sider. Du kan prøve at søge på mit brugernavn og internet. Gidder desvære ikke lede efter dem lige nu

  • Du kan jo prøve at lave en netværksbro mellem de to netkort.. det gør jeg en gang i mellem til LAN, så samler den de to til et og det bliver derfor 200mbit, men jeg ved ikke hvordan computeren vil reagere når det er to forskellige inet forbindelser vi snakker om, men prøv ad :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Mener vidst nok at min bror kører med sådan noget snask der. Kan lige prøve at spørge ham når han er online igen :)


    Han kunne ikk få det til at du, så han kører kun med en .. . ;(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Du kan jo prøve at lave en netværksbro mellem de to netkort.. det gør jeg en gang i mellem til LAN, så samler den de to til et og det bliver derfor 200mbit, men jeg ved ikke hvordan computeren vil reagere når det er to forskellige inet forbindelser vi snakker om, men prøv ad :)


    øh måske spørger jeg dumt men hvordan får du det til at køre undskyld jeg spørger smider du to netkabler mellem de to maskiner fra hvært sit net kort eller hvad ???

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brumbassen


    øh måske spørger jeg dumt men hvordan får du det til at køre undskyld jeg spørger smider du to netkabler mellem de to maskiner fra hvært sit net kort eller hvad ???


    Når jeg er til LAN, så sidder vi jo alle i en eller flere switches. Så bruger jeg bare 2 porte, et netkabel til hvert af mine netkort. Så får jeg Windows til at lave en netværksbro. Så samler den begge kort til en forbindelse med en ipadresse, og vupti :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Det kan du godt - dog skal du bruge 2 netkort for at få det til at virke. Når de er installeret sætter du den bare til at søge efter LAN internet forbindelser - derefter kommer de 2 forbindelser som kan udøve net... Du kan evt. ligge 2 genveje på skrivebordet så du kan vælge hvilken forbindelse du pt. til oprette forbindelse til. Jeg havde det engang...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård
    Det kan du godt - dog skal du bruge 2 netkort for at få det til at virke. Når de er installeret sætter du den bare til at søge efter LAN internet forbindelser - derefter kommer de 2 forbindelser som kan udøve net... Du kan evt. ligge 2 genveje på skrivebordet så du kan vælge hvilken forbindelse du pt. til oprette forbindelse til. Jeg havde det engang...


    Helt enig... Jeg bruger samme løsning, godt nok på et hjemmenetværk med D-Link Router.


    Men kan næsten forstå at dit problem er at du har 2 forbindelser, en til hver sin internet-udbyder :-( Men ja, det brude ikke være et problem medmindre du kun vil sille på den ene, og surfe/dl/ul på den anden...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus


    Når jeg er til LAN, så sidder vi jo alle i en eller flere switches. Så bruger jeg bare 2 porte, et netkabel til hvert af mine netkort. Så får jeg Windows til at lave en netværksbro. Så samler den begge kort til en forbindelse med en ipadresse, og vupti :)


    ok ha hvis jeg skulle det så skulle jeg slutte de to maskiner der skulle køre 200 på den ekstra swits som er koblet til min router da jeg kun har fire porte i routeren og tre maskiner ovenpå og en neden under og en i værkstedet.
    men det skulle kunne lade sig gøre hvis den swits altså vil. :rolleyes:

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().