XP søger efter nyt hardware.

  • Kan man ikke få WinXP til at lade vær med at lede efter nyt hardware under opstart.


    Problem: Der er installeret en ældre printer - som printer ganske fint - MEN der findes ikke noget som helst der ligner en driver til WinXP - og det gør at hver gang PC startes - så popper det skide vindue med "nyt hardware fundet" - og man skal klikke 2-3 gange for at lukke vinduer ned - og det samme sker hver eneste fucking gang man tænder PC.


    Sum-summarum - hvordan fikser man det - (hvis man altså kan..)

  • Er det ikke bare at disable plug and play i BIOS?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Hej. Det samme skete for mig igår dog ikke med en printer men med et par høretelefoner via usb...
    Jeg trykkede et par gange videre på hvad man kunne trykke på også skrev den noget med ''Denne hardware kan ikke instaleres'' Også har den ikke gjort det siden... Ved dog ikke om du kan det.

  • WizzarD
    køre du noget dual boot så du kan bruge den i win98 ?


    du kan i winxp sætte den til disable i enhedshåndtering så skulle den ikke søge efter drivere til enheden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    WizzarD
    køre du noget dual boot så du kan bruge den i win98 ?


    du kan i winxp sætte den til disable i enhedshåndtering så skulle den ikke søge efter drivere til enheden.


    Det er lidt spøjst - WinXP kan godt finde den - Det er en gammel Olivetti JP192 - MEN der findes ikke drivere til XP - Jeg har dog fået lagt noget driversjov ind - og XP finder den også som JP192 - Problemet er bare at XP finder den HVER gang han tænder PC.


    Det der med enhedshåndteringen - Det du'r vist ikke - Printeren figurerer nemlig ikke i enhedshåndteringen..


    BTW: HAR sagt til den gamle at han sgu bare må til lommerne og købe en nyere model - men på det punkt er manden nærig og stædig.... :roller: :roller:

  • Jeg troede at plug and play netop var at windows selv ledte efter drivere bare man satte et stykke HW til?


    Men det lader til at jeg har misforstået noget.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    du kan i winxp sætte den til disable i enhedshåndtering så skulle den ikke søge efter drivere til enheden.


    Hvis man gør det, deaktiver man så ikke hardwaren helt, så man slet ik kan bruge den ??

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PolluX^


    Hvis man gør det, deaktiver man så ikke hardwaren helt, så man slet ik kan bruge den ??


    Det ville jeg da også mene - og deeet går jo ikke. Den printer som den skal - men er sgu da lamt at skulle lukke de skide vinduer hver gang..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Hvorfor er den plugget til når du ikke har en driver til den?
    Har du prøvet med en win2K driver?


    Øøøh - det er den jo nok fordi han gerne vil kunne printe - og den printer jo også fint nok - men eftersom der ikke er en "rigtig" driver til den (gætter i hvert fald på at det er derfor) - så kommer WinXP med det vindue hver gang..


    Der er kun drivere til Win 3.11 + Win95 + Win98 - Jeg har ledt overalt - men til Xp findes der ikke en driver (jeg kan i hvert fald ike finde en)..

  • join.. http://www.driverguide.com/


    win98se måske. http://members.driverguide.com…n=download&driverid=83588


    Det er bare at blive ved med at prøve sig frem. held og lykke..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Fandt lige dette på en support side:


    "Use hp deskjet 500c and set the preference to draft in printer preferences"


    Ved ikke om det virker.. Men det er da et forsøg værd.. :)


    Har faktisk på et tidspunkt set noget lignende - men kunne ikke finde det igen. Hvor fandt du det henne...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Ser ikke bekendt ud - Hvad skulle den være til...??


    den er til winnt så måske den virker