under opstart og genstart er der 2 styresystemer

  • det er fordi master boot rekord indeholder 2 config'er - Sker f.eks hvis man har haft rodet med windows på et c-drev og får det rodet over på et d-drev efter en geninstallation.


    Når du højreklikker på denne computer og vælger egenskaber kan du under en af fanebladet avanceret klikke på en af de knapper hvor du kan indstille det.


    Beklager den lamme hjælp men sidder på windows NT herinde, så jeg kan ikke lige huske knapperne i hovedet ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    det er fordi master boot rekord indeholder 2 config'er - Sker f.eks hvis man har haft rodet med windows på et c-drev og får det rodet over på et d-drev efter en geninstallation.


    Når du højreklikker på denne computer og vælger egenskaber kan du under en af fanebladet avanceret klikke på en af de knapper hvor du kan indstille det.


    Beklager den lamme hjælp men sidder på windows NT herinde, så jeg kan ikke lige huske knapperne i hovedet ;)


    Denne computer-> egenskaber-> avanceret -> opstart&gendanelse?


    Har det på engelsk så... hehe...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Denne computer-> egenskaber-> avanceret -> opstart&gendanelse?


    Har det på engelsk så... hehe...


    he he ja det lyder vidst meget rigtigt ;)

  • kommer frem til dette


    [boot loader]
    timeout = 30
    default = multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS


    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition (bootscreen)" /fastdetect /KERNEL=kernel1.exe
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect


    hvad kan jeg slette ? eller kan jeg vel bare sette timeout = 30 til 0


  • Du kan bare fjerne fluebenet i kassen til venstre for det med timeout - så vælger den dit default uden at vise menuen i de 30 sekunder ;)


  • Du "får" to muligheder fordi du har ændret din boot-screen. Den nederste linie er den "sidst-tilkomne" - Hvis du lige prøver at vælge først den ene mulighed - når PC booter - og så slukker Pc - tænder den igen - og vælger den anden mulighed - og begge dele virker som de skal - Så går du bare ind i den fil igen (kan sgu ikke lige huske navnet på den) - og så sletter du den øverste linie af de to. Lav evt. lige en kopi af filen først.


    EDIT : Kunne sgu forresten godt se ud til at den øverste er den "NYE".