Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 6. september 2004, 23:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af MJO
Det har du vist ret i, men en gang skal jo være den første.
Siden hvor man kan hente den, ser dog ganske officiel ud. ;)

Ja det er jo det

Citeret

Oprindeligt indlæg af MJO
Men det er kan nok godt passe, at "netværksudgaven" kommer før windowsupdate udgaven.
Det er nok windowsupdate udgaven der så kommer ca. den 14 sept.

Ja netværks udgaven kommer altid først, mest så sys admins kan hente den ned før alle andre skal til det. Men DSL er efterhånden blevet så udbredt at alle hente den der fra.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

22

mandag, 6. september 2004, 23:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af engel
Taget fra dit link:

Citeret

KLIK IKKE PÅ HENT, HVIS DU KUN SKAL OPDATERE EN ENKELT COMPUTER: En mindre, mere passende overførsel bliver snart tilgængelig på Windows Update. For at modtage denne overførsel skal du aktivere funktionen Automatiske opdateringer i Windows XP, så du kan modtage en optimeret overførsel af SP2. Besøg webstedet Beskyt din pc for at få yderligere oplysninger om modtagelse af Windows XP SP2.

Tror da også jeg vil hente den der "server" udgave - og så prøve om jeg kan få det der slip-stream til at fungere - ville sgu være rart at SP2 bare røg ind automatisk - og så bare for at prøve det der "slip" ting.. :]

23

tirsdag, 7. september 2004, 12:51

Her er et link til at slipstreame SP2 ind i XP.
http://www.extremeoverclocking.com/artic…am-Guide_1.html

24

tirsdag, 7. september 2004, 13:50

I forlængelse af Zulu's indlæg, er der også en guide på dansk lige her, for dem der hellere vil læse det på dansk fremfor engelsk.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

25

tirsdag, 7. september 2004, 18:19

Kan nogen forklare mig hvorfor den siger status er ukendt for mit Norton antivirus 2003 ?? og har deaktiveret firewall da jeg er allerede bag en hardware firewall... men windows insistere på at fortælle mig det hver gang jeg booter op.. det samme med den fejl med virusprogrammet...

Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

26

tirsdag, 7. september 2004, 22:07

Citeret

I forlængelse af Zulu's indlæg, er der også en guide på dansk lige her, for dem der hellere vil læse det på dansk fremfor engelsk.

Nogle af jer guys der er inde i det der stuff?

Altså ikke selv streamingen men det der med at lave batch-kommandoer så den selv installerer en masse proggys?

27

tirsdag, 7. september 2004, 22:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af CarStone
Kan nogen forklare mig hvorfor den siger status er ukendt for mit Norton antivirus 2003 ?? og har deaktiveret firewall da jeg er allerede bag en hardware firewall... men windows insistere på at fortælle mig det hver gang jeg booter op.. det samme med den fejl med virusprogrammet...

Bare indstil den til flg:
"Jeg har et antivirusprogram jeg selv vil overvåge...."
Gøres ved at trykke på anbefalinger under Virusbeskyttelse.
Så generer den ikke mere.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MJO" (07.09.2004, 22:55)

28

tirsdag, 7. september 2004, 22:53

Hmm Hvorfor står der bare "Windows XP" når jeg booter op nu? der plejer da at stå Windows XP Proffesionel.. ?

Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

29

tirsdag, 7. september 2004, 23:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af CarStone
Hmm Hvorfor står der bare "Windows XP" når jeg booter op nu? der plejer da at stå Windows XP Proffesionel.. ?

Det synes M$ nok ser smartere ud.
Det er det samme her.

Men ok, den "splashscreen" er der nu heller ikke så længe, at det er noget jeg vil tage mig af. ;)

30

tirsdag, 7. september 2004, 23:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pejsen

Citeret

Altså ikke selv streamingen men det der med at lave batch-kommandoer så den selv installerer en masse proggys?

Mener det er Sjølund der er en haj til den slags - men er ikke sikker.. :rolleyes:

31

onsdag, 8. september 2004, 09:20

Er der flere nye vizualisations i ? :clap: :clap: :clap: :clap:

32

onsdag, 8. september 2004, 09:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Citeret

Citeret

Mener det er Sjølund der er en haj til den slags - men er ikke sikker.. :rolleyes:

Den er vist god nok, han har ihvertfald lavet noget tidligere. :)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

33

onsdag, 8. september 2004, 11:50

Men på jobbet puhadda. Godt jeg tester inden jeg implementerer. For hvis man har en server der skubber opdateringer ud (f.eks Antivirus). Så bliver de afvist. Så enten deaktivere firewallen eller lave undtagelser. :chain:

For øvrigt. Så registrerer sikkerheds centret ikke en hardware firewall.

34

onsdag, 8. september 2004, 20:32

Hej Forum
Nogen der har et råd til at deaktivere sikkerhedscenteret under opstart. Så jeg ikke har den liggende i værktøjslinien....

Kan ikke se noget i msconfig under start

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Brut@lis" (08.09.2004, 20:34)

35

onsdag, 8. september 2004, 20:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af Brut@lis
Hej Forum
Nogen der har et råd til at deaktivere sikkerhedscenteret under opstart. Så jeg ikke har den liggende i værktøjslinien....

Kan ikke se noget i msconfig under start

Den ligger ikke i værktøjslinien, her.

Kører WinXP Pro DK med SP2.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MJO" (08.09.2004, 20:44)

36

onsdag, 8. september 2004, 20:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af jensmdk
Men på jobbet puhadda. Godt jeg tester inden jeg implementerer.

test er altid godt

Citeret

For hvis man har en server der skubber opdateringer ud (f.eks Antivirus). Så bliver de afvist. Så enten deaktivere firewallen eller lave undtagelser. :chain:

Ja nogle AV programmer virker ikke i SP2 men der kommer sikkert hurtig nogle updates der gør

Citeret

For øvrigt. Så registrerer sikkerheds centret ikke en hardware firewall.

Hvordan skulle den også lige opdage den ?

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

37

onsdag, 8. september 2004, 21:00

Har slået auto opdaten fra og køre med >ikke overvåget firewall<

38

onsdag, 8. september 2004, 21:05

Har løst problemet. Er nu væk fra v.linien :clap:

Sådan slår du advarsler fra sikkerhedscentret fra
Sikkerhedscentret kontrollerer computerens sikkerhedsindstillinger og advarer dig, hvis du kan gøre noget for at forbedre computerens sikkerhed. Sådan slås disse beskeder fra:

Åbn Sikkerhedscenter. Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Sikkerhedscenter, hvis du vil åbne Sikkerhedscenter.
Klik på Skift måden, som sikkerhedscentret giver mig besked.
Fjern eventuelle markeringer i afkrydsningsfelterne for de elementer, du ikke ønsker at modtage advarsler for, og klik på OK.
Bemærk!

Selvom du slår advarsler fra sikkerhedscentret fra, fortsætter det med at kontrollere og vise status i Sikkerhedscenter.
Hvis computeren er en del af et domæne (en gruppe computere på et netværk), styres dine sikkerhedsindstillinger normalt af en netværksadministrator. I dette tilfælde viser sikkerhedscentret ikke din sikkerhedsstatus, og det sender heller ikke advarsler.

39

onsdag, 8. september 2004, 22:04

Citeret

Citeret

Jeg har været inde i det - dog lang tid siden.. Men jeg brugte dengang 'hjælpe programmet' XPcreate:
http://greenmachine.msfnhosting.com/XPCREATE/

I det hele taget vil jeg anbefale selv at læse noget om det. Mener også MSFN har en 'unattended windows XP guide' eller sådan noget.

Jeg kan hjælpe i gang med filen 'Winnt.sif' hvor man kan lave nogle ting som username, cdkey osv - sådan man ikk skal indtaste det under install..
et eksempel på min :

;SetupMgrTag

[Data]
AutoPartition=0
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
OemSkipEula=Yes
OemPreinstall=Yes
TargetPath=\WINDOWS
Repartition=No
UnattendSwitch="Yes"
WaitForReboot="No"
Hibernation="No"
AutoActivate=No
KeyboardLayout="Danish"

[GuiUnattended]
AdminPassword=*
EncryptedAdminPassword=NO
AutoLogon=Yes
AutoLogonCount=1
OEMSkipRegional=1
TimeZone=85
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductID=CDKEY HER
FullName="Jones"
OrgName="LOL"
ComputerName=Jonas

[Display]
ConfigureAtLogon=0
BitsPerPel=32
XResolution=800
YResolution=600
VRefresh=75
AutoConfirm=1

[TapiLocation]
CountryCode=44
Dialing=Tone

[Identification]
JoinWorkgroup=WORKGROUP

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

[Components]
msmsgs=off
msnexplr=off
freecell=off
hearts=off
minesweeper=off
pinball=off
solitaire=off
spider=off
zonegames=off

[Shell]
DefaultStartPanelOff=Yes
DefaultThemesOff=No

[GuiRunOnce]
<Her kan man vist køre nogle programmer fra - så de er installeret. Har dog ikke sat mig ind i det.>

Winnt.sif skal lægges i i386 mappen

Edit: http://unattended.msfn.org/ et godt sted at begynde

MSI 3.0 & QcK Heavy
AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
DFI UT SLI-D
Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
Geforce 7900 GT
550W antec Truepower
Windows XP

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "SjQLunD" (08.09.2004, 22:09)

40

onsdag, 8. september 2004, 23:51

Den virker fint her ind til videre :D

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.