Tweak & Warez.

  • Er der nogen der kan forklare mig HVORFOR man fra Tweak's side er så fucking paranoide omkring det emne. Jeg kan sagtens forstå at man ikke vil have der snakkes om direkte ulovligheder - men hvorfor skal en tråd som denne:


    http://www.tweak.dk/forum/thre…26183&boardid=3&styleid=1


    lukkes - Forfatteren kan da sagtens have rent mel i posen. Såvidt jeg kan se - så skal man fandeme være tankelæser for at være sikker på at forfatteren er ude i noget snavs.


    Hvis det er ham der svarer man er efter - så kan man vel påpege dette i tråden - istedet for at lege politi..


    Det er muligt jeg får på puklen for denne her - men gudfader i skuret - må man overhovedet spørge om noget efterhånden.... :roller: - og ja jeg kunne henvdende mig til en eller anden moderator - men der er sikkert andre end mig der undrer sig over det her..... :boxed:


  • Jeg undrede mig også, da jeg læste den tråd. :crazyeyes:

  • nej fordi du kan jo bruge en dvd brænder til andet end at kopiere film med.. såsom backup.. og det er der maaange der gør, fordi der kan ligge utrolig meget data på en dvd disc, så det gør dem ideele til backup..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN
    nej fordi du kan jo bruge en dvd brænder til andet end at kopiere film med.. såsom backup.. og det er der maaange der gør, fordi der kan ligge utrolig meget data på en dvd disc, så det gør dem ideele til backup..


    og det kan man ikke med en almindelig cd rom brænder?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    det er mig der har lukket den


    vil da godt se et lovlig link til en img fil.


    hvis i kan finde en.


    Ja nu siger forfatteren jo ikke noget om hvor han har den .img fil fra - men derfor kan man vel ikke pr. automatik gå ud fra at det er noget snavs han har gang i.


    BTW: Min tråd skal på ingen måde opfattes som at warez er ok - jeg synes bare I er liiiiiiiiiiidt strikse og paranoide på det område.......... :boxed:


    EDIT: Indskyder lige at jeg absolut intet forstand har på .img filer - men nu kunne det jo være en hvilket som helst fil format - tråden var sikkert blevet lukket alligevel - og det var min pointe.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    Devil_DK prøv at gå ind på det link jeg skrev http://www.knoppix.org


    tryk på det engelske flag og så download og vupti en img fil til at brænde i nero, brugte enda bittorrent til at downloade det program med


    ser nu kun iso filer der

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^


    er det ikke det samme?


    en ISO fil hedder x.iso
    en IMG fil hedder x.img


    så nej det er ikke det samme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Nej du kan ikke brænde DVD-skiver med en CD-rom brænder. :roller:


    Pssssssst - mellem linierne mener han nok at man jo bare kunne bruge sin CD/RW og tilhørende skiver til at brænde back-up.... ;)

  • Quote

    en ISO fil hedder x.iso
    en IMG fil hedder x.img


    så nej det er ikke det samme.


    Ja det burde sgu være logik for burhøns.......... :roller: :roller:

  • Quote

    jeg giver op jeg tror ikke du forstår det



    Ja han er sgu ikke den eneste der ikke fatter hvad du snakker om... :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    det jeg mener er jo at iso og img egentlig er det samme, de bliver da begge to brugt til at brænde med eller mounte via daemon tools.


    eller også har jeg misforstået noget og så må i meget undskylde :boxed:


    man ser aldrig lovlige filer i img format
    jeg har ihvertfald aldrig set nogle


    men iso bruger mange bla dem der laver linux

  • Quote

    man ser aldrig lovlige filer i img format
    jeg har ihvertfald aldrig set nogle


    men iso bruger mange bla dem der laver linux



    Hmmmm - OK - nu har jeg jo indrømmet at jeg intet ved om .img filer - men gætter så på at en DVD film kunne være i det format - og hvis det er korrekt - så er det vel ikke ulovligt (og dermed bandlyst at snakke om det på tweak) at lave en kopi til sig selv....???


    Hvad er det ellers til - .img filer altså.....??