Doom3 udfører en ulovlig handling

  • Efter jeg er kommet et godt stykke ind i doom3 er det begyndt at udføre en ulovlig handling i doom3.exe. Den spasser så helt ud og man kan kun lukke spillet ned. det underlige er, at det ikke er samme sted, hvis man hamrer f5 ned og gemmer kan man sagtens starte derfra og spille i ca 5 minutter, og så går det ned igen. hvad mere underligt er, er at også vinrar og icq begge har udført en ulovlig handling uden at de er blevet provokeret dertil inden for det sidste døgns tid

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Jeg ved så meget, at hvis du går ind i "\\Doom 3\Base\" og omdøber doomconfig.cfg til noget andet (f.eks. doomconfig.cfg.bak), så starter du bare spillet igen, og den laver selv en ny config fil, hvor alt er tilbage til normalt (som hvis du havde geninstalleret spillet)...


    Havde også lidt problemer på et tidpunkt hvor det endte med at spillet ikke engang kunne nå ind til menu'en.

  • Fandt lige dette:

    Quote

    http://www.tweakguides.com/Doom3_3.html


    Overclocking: Doom 3's engine is extremely sensitive to overclocking. If you have overclocked any components on your system and are having problems such as crashes and reboots, or 'artifacting' (graphical anomalies) set everything back to default speeds and try running the game. If you don't experience the same problems at default speed then your overclock is the primary culprit. Don't assume that because other games run with stability at a particular speed that Doom 3 will do the same. The Doom 3 engine is new and unique, and stresses hitherto less-used aspects of your hardware. Most users are reporting that they have had to clock back to default speeds or dramatically drop their overclocks in order to play the game without problems.

  • mkay.. jeg har endnu ikke lavet det config sjov der, men senest har jeg spillet i ca en halv time og så gik spillet ned uden at udføre en ulovlig handling. jeg har sat mit grafikkort ned på standard, da det ellers blev ufatteligt varmt. det er som om problemerne startede, da jeg smed de corsair ram i istedet for kingston. men jeg resettede CMOS og loadede første gang default, så det skulle ikke have noget at sige.. tror jeg nok

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB