Maskinen genstarter tilfældigt!!

  • Hey


    For ikke så lang tid siden fik jeg nyt motherboard og cpu, men har nærmest været plaget af problemer ligesiden. Det største problem jeg har er at min computer genstarter fuldstændig tilfældigt, og når jeg så kommer tilbage til XP får jeg at vide at "systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl"


    I tekniske detaljer viser den mig 2 filer som den er gal med:
    D:\Windows\minidump\mini082204-02.dmp (jeg har slettet hele mappen "minidump" men det hjalp ikke)


    D:\docume~1\Jakob\lokale~1\Temp\wer1.tmp.dir00\sysdata.xml (denne fil kan jeg slet ikke finde hvis jeg søger!)


    Hvis jeg sender problemet til M$ for jeg at vide at "error with graphic device driver"


    Jeg har installeret de nyeste drivere til mit Radeon 9500 pro, så det er vist ikke det. tror jeg


    Jeg har tjekket om min cpu er for varm, men det er den ikke. kun 45c grader


    er der nogen der aner hvad det skyldes og hvad jeg kan gøre ved det?

  • Tak for svaret


    Mit bundkort er et ASUS K8V SE Deluxe 64-bit
    CPU: AMD Athlon 3200+ 64
    RAM: 1024 Elixir
    Grafikkort: Hercules Radeon 9500 Pro (catalyst 4.8 )


    hvad er PSU?

  • Jeg er gået ind og slået "genstart automatisk" fra i kontrol panel->system->advanceret->start og genoprettelse->instillinger


    men det er vel ikke en god permanent løsning


    jeg har også skrevet inde på 2 andre boards.


    på Newz


    og Pcplayer

  • i min BSoD stod der noget med at det godt kunne skyldes en fil der hedder Dxg.sys


    men jeg kan ikke finde filen, hvis jeg søger efter den

  • Okay så. Nu gik den ud igen. der kom bare en blå skærm uden tekst og jeg var nød til at genstarte. da jeg sendte fejl rapporten til microsoft, kom jeg hen på en side hvor dette stod:


    Analysis Information



    Thank you for submitting an error report. An error occurred in:


    ATI Graphics Driver


    ATI Graphics Driver was created by ATI® Technologies, Inc.. Please contact ATI® Technologies, Inc. for assistance and troubleshooting information or, to find out if a solution is available. For more information, see the ATI® Technologies, Inc. Web site.


    http://www.ati.com/online/msoca


    Jeg fatter det ikke! jeg har de nyeste drivere. en anden gang den gik ud, kom jeg ind på en lign. side, men der skrev den at det var mit cd-drev som gav problemerne

  • Jeg har læst i andre forums at denne fejl (jeg også får) kan skyldes et dårligt ram-modul. Jeg har endnu ikke checket om det er hvad der er galt hos mig, men det er da et forsøg værd for enhver der har dette problem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af emenic
    Jeg har læst i andre forums at denne fejl (jeg også får) kan skyldes et dårligt ram-modul. Jeg har endnu ikke checket om det er hvad der er galt hos mig, men det er da et forsøg værd for enhver der har dette problem.


    jeg havde ogsaa et dårligt ram modul og fik også min comp til at crashe.. prøv at tage den ene stang ud og ser og det hjælper


    Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII