Problemer med dansk tastatur ved Mandrake netværksinstallation

  • Jeg sidder og prøver at installere Mandrake Linux via netværk. Der er nogle problemer med CD-ROM drevet eller controlleren, så installationen SKAL foregå via netværket.


    Jeg har lavet en diskette til indstallation af Mandrake, men da jeg sidder med et dansk tastatur kan jeg ikke skrive / (slash), så jeg kan ikke komme til at angive stien til installationsfilerne på sunsite.auc.dk


    Er der nogen der kan hjælpe mig, en totalt linux noob, ved at fortælle mig hvilken tastekombination, jeg skal bruge på mit danske tastatur for at skrive / ?


    Hurtigt svar, please.


    Edit: Jeg er ikke engang sikker på, om jeg skal bruge / til at angive stien, så hvis du sidder inde med noget brugbar viden om hvordan jeg i stedet skal gøre, så gi' mig lige et praj.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astral_Light
    hmm...mit råd til dig er at holde dig til win...selv om xp home udfører flere ulovlige handlinger end en perker... :roller:


    Fantastisk argument.


    Forward-slash (/) laves normalt ved at trykke på tasten ved siden af højre SHIFT, altså den der på et dansk tastatur producerer '-'.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astral_Light
    hmm...mit råd til dig er at holde dig til win...selv om xp home udfører flere ulovlige handlinger end en perker... :roller:


    Den var vist rimelig overflødig .. :roller:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP