NTLDR mangler... WTF?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner
    Hvad betyder den meddelse "NTLDR mangler, tryk CTRL-ALT-DEL, for at genstarte"


    Jeg får den når jeg starter min comp... Der er ikke installeret windows på. og kan ikke komme til det, fordi den lorte meddelse kommer.


    Sæt den til at boote fra HDD i bios.. :roller:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Har du sat master/slave rigtigt? Og det er den rigtige HDD du booter fra?


    EDIT: Du kan sgu da ikke boote fra en HDD der ikke er installeret noget på.. Smid XP cd'en i og sæt den til at boote fra cd-rom.. :crazyeyes:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Tarantula ().

  • har prøvet det et par gange nu :( du kan formatere og så bruge "get data back for ntfs"(eller fat32) til at få dine ting tilbage :-) ..
    det det jeg har gjordt de andre gange :-)
    fik engang a'vide at det var fordi min hdd var ved at stå a.. men bar rolig det passer ikk.. skete for min 4 timer gamle maxtor fordi jeg satte den i en anden comp end den jeg havde installeret windows på :-( kan ikk li huske why men der var en grund hehe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Har du sat master/slave rigtigt? Og det er den rigtige HDD du booter fra?


    EDIT: Du kan sgu da ikke boote fra en HDD der ikke er installeret noget på.. Smid XP cd'en i og sæt den til at boote fra cd-rom.. :crazyeyes:


    Jeg har kun en disk sat til, så det kan vidst kun være rigtigt :D


    Jeg Xp cd'en i, og jeg har sat den til at boote fra cd-rom, men den skriver stadig det samme..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wacked
    har prøvet det et par gange nu :( du kan formatere og så bruge "get data back for ntfs"(eller fat32) til at få dine ting tilbage :-) ..
    det det jeg har gjordt de andre gange :-)
    fik engang a'vide at det var fordi min hdd var ved at stå a.. men bar rolig det passer ikk.. skete for min 4 timer gamle maxtor fordi jeg satte den i en anden comp end den jeg havde installeret windows på :-( kan ikk li huske why men der var en grund hehe


    Du må meget gerne forklare dig lidt nærmere, forstå sku ik helt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner


    Jeg har kun en disk sat til, så det kan vidst kun være rigtigt :D


    Jeg Xp cd'en i, og jeg har sat den til at boote fra cd-rom, men den skriver stadig det samme..


    Og du trykker også "enter" når den beder om det?
    Så ved jeg desværre ikke mere end det.. Der må de professionelle træde til.. :(


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af learner


    Du må meget gerne forklare dig lidt nærmere, forstå sku ik helt..


    oka du formatere bare som normalt.. dog uden at slette partisionen (eller hvordan man staver det) for når du så har fået Windows op at køre igen, kan du bruge et program som hedder Get Data Back For NTFS til at få alle dine data tilbage igen (eller hvis du bruger FAT32.. så er det bare Get Data Back For FAT32)..
    hvis du har brug for hjælp eller noget lign. kan du tilføje mig på msn :-) Wacked32@hotmail.com


    EDIT: køre det faktisk selv lige nu :-)


    EDIT2: men kan desværre først hjælpe når jeg li har formateret min computer igen.. for msn går helt amok med MYSTISKE ting :-/