internet deling

  • Har lige fået en reserve computer, men har ikke flere ip'er, prøver lige at få smidt den på via min computer, har 2 netværkskort i og har fulgt guiden men det driller lidt. Nogen som lige kan hjælpe lidt?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HeRo
    Har sat krydskabel imellem, men skal jeg køre guiden? eller hvad? Eller skulle den bare kunne registere det selv?


    Hvis du kører XP, så bør der være en simpel guide der sætter dit hjemme-netværk op...
    Så kør det.. :)


    Er dog ikkke 100% sikker... Kører selv Win2000 :)

  • Kør guiden og sørg selvfølgelig for at vælge den rigtige! Altså "Denne comp har direkte adgang og andre har adgang...." og til klienten "Denne comp har adgang gennem en anden comp".
    Har altid fået det til at virke!
    Hvis ikke det virker....så fejlsøg netværket:
    se om der bliver tildelt IP-adresser...kan de forskellige comp pinge hinanden....osv

  • prøv lige at trykke på start og vælg "kør" skriv "cmd" og enter. skriv "ipconfig /renew"...kan de to maskiner se hinanden....se om de får tildelt en ip (ipconfig)
    hvis ja så ping (ping "ip-adresse" ex: 192.168.153.3)
    hvis der er en af maskinerne der ikke får tildelt ip er det sikkert kablet eller netkort der ikke dutter!

  • hmm det er sådan at vi kun har 3 ip'er i huset og de er brugt, men den fjerde computer får jo stadig en ip, men kan man så ikke sætte den til netværket? Burde de ikke kunne se hinanden, det er vel kun internettet som ikke virker hvis man ikke har nok ip'er, eller hvad?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HeRo
    hmm det er sådan at vi kun har 3 ip'er i huset og de er brugt, men den fjerde computer får jo stadig en ip, men kan man så ikke sætte den til netværket? Burde de ikke kunne se hinanden, det er vel kun internettet som ikke virker hvis man ikke har nok ip'er, eller hvad?


    jo de burde ku se hinanden.. i har vel tjekket at i sikkert ikke er i samme "arbejdsgruppe"? :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wacked


    jo de burde ku se hinanden.. i har vel tjekket at i sikkert ikke er i samme "arbejdsgruppe"? :P


    Kan I bund og grund gøre lige meget... der er mange der siger at de skal være i sammen arbejdsgruppe, men det behøver de altså ikk! - Jeg har i hvert fald aldrig haft problemer med det. :)


    Mht. topic, så tjek om XP firewall'en er sluttet til. :)


    [edit]


    I givet fald slå den fra. Og hvis du har andre firewalls, slå dem fra - bare til at prøve med :)

  • har slået alle fra :)


    Jeg undrer mig bare hvorfor de at den siger at kablet ikke er sluttet til ved dem begge, har prøvet med alm netkabel og kryds, og det er da kryds man skal bruge ikke?


    Har ingen anelse om hvad jeg skal gøre... :S

  • Jeg tænkte på, hvis nu at reserverve computeren er sluttet til hub'en med min computer, kan den så godt finde ud af at skulle gå via min computer får at gå på internettet? De kan snildt se hinanden, men der er bare ikke ip'er nok lige nu.

  • Okay hør her!
    Smid de to computere sammen uden firewall eller noget. Når der er kontakt smid den computer der skal fungere som "Server" til internettet. Genstart begge computere (Eller lav det nummer med Ipconfig /renew)
    så burde det køre.
    Det er lidt svært når du ikke fortæller hvor langt du når i processen!