6800 GT - Tv-out er sort/hvid ?!

  • Hey!


    Har lige for nys anskaffet mig dette herlige gfx, og da det er første gang jeg beskæftiger mig med et Nvidia-kort, er jeg lidt på bar bund angående TV-out...


    Jeg har installeret Forceware 61.76-driverne.
    Under avanceret -> nview finder jeg så menuen med funktionen TV-out.
    Jeg sætter indstillingerne således og klikker anvend - (billede)
    Men når så billedet kommer på mit TV, er alt sort og hvidt.


    Hvad gør jeg forkert?


    På forhånd tak.

  • well er enten dit stik i gfx kortet der nok ikke sidder godt nok (vil jeg gætte på) en defekt ledning til tv, eller drivere....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Du kan få et stik der afhjælper dette problem i Fona.
    Edit: Var nemlig lige et smut forbi, da jeg også selv havde problemer med min SVHS udgang.


    Det viste sig at jeg ikke kunne bruge den svhs til phono konverter der fulgte med.
    Løsningen for mig var en svhs til scart konverter og 10 meter SVHS ledning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Du bruger SVHS, ikke?
    Er du 100% sikker på dit TV understøtter SVHS?


    Ellers brug det normale composite (phono) kabel.


    Er helt 100% det er SVHS.


    Composite (phono) kabel - was ist das ?( :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Du kan få et stik der afhjælper dette problem i Fona.
    Edit: Var nemlig lige et smut forbi, da jeg også selv havde problemer med min SVHS udgang.


    Det viste sig at jeg ikke kunne bruge den svhs til phono konverter der fulgte med.
    Løsningen for mig var en svhs til scart konverter og 10 meter SVHS ledning.


    Ok, hvor meget måtte du hoste med for de ting ?

  • Ok, da jeg er blevet en smule forvirret, over hvilket kablel det egentlig er jeg bruger, har jeg taget pic af kablet:
    Ja og undskyld cameraet - ikke just det bedste...


  • For en uge siden havde jeg et 9500pro i min computer og da samarbjede gfx'et og TV'et fint sammen. Brugte det "gule" stik.

  • Og det giver sort/hvid??


    Eller hvad?


    Ok.. Du siger du har det sorte i grafikkortet...
    Bliver det så til et gult stik i den anden ende eller hvad?


    Forresten skal du også lige tjekke om du er på den rigtige AV kanal på TV'et..
    Fx mit sony har 6 AV kanaler..



  • Har mit sony også... Bruger YC3 med S-video. AV3 kan også bruges, men billedet flimrer lidt mere på den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PulsedriverDK


    Har mit sony også... Bruger YC3 med S-video. AV3 kan også bruges, men billedet flimrer lidt mere på den.


    Jeps.. Også YC3 jeg bruger på mit.. ;)