• Er der MEGET forskel på win 98 og win 98SE?
    Altså er SE ikke bare lissom en service pack til xp?(som alligevel kan installeres over windowsupdate)

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • ooki doki!
    Men hvad er så bedst, win98-nonSE eller WinME??

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Hejsa


    WinME er godtnok hvis man ikke skal bruge maskinen til det helt vilde og hvis man ikke har alle sine drivere og ikke kan finde dem på nettet da den kender mange drivere og det er så det jeg ville nok anbefale win98,2 da det efter min mening er det mest stabile styresystem til dato sammen med win2k altså inden for windåse men som sagt så er det min mening

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |ToXiC|-EViL
    ooki doki!
    Men hvad er så bedst, win98-nonSE eller WinME??

    Helt klart ME. Kørte med det inden jeg skiftede til XP. Havde så at sige ingen problemer og var meget tilfreds på min Duron-maskine. Den kørte flot og fint. Hvor i mod 98, som vi stadig kører med på nogle af maskinerne på arbejdet, virkelig har mange særheder og mangler. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin

    Helt klart ME. Kørte med det inden jeg skiftede til XP. Havde så at sige ingen problemer og var meget tilfreds på min Duron-maskine. Den kørte flot og fint. Hvor i mod 98, som vi stadog kører med på nogle af maskinerne på arbejdet, virkelig har mange særheder og mangler. :rolleyes:


    ja ok vid valget er mellem win98 og me så må det nok også blive me her fra hvis ikke altså han kan få en opdate til 98,2

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • jeg ville nu heller anbefale at køre emd Windåse 98 end ME.... Da alle jeg kender, dengang i de nostaltiske dage køret med de 2 brugerflader, har fortrudt at de instalerede ME og der i blandt er jeg oss ;) da det er fyld med fejl og bare ikke gider virke ordenligt med spil ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GLA
    jeg ville nu heller anbefale at køre emd Windåse 98 end ME.... Da alle jeg kender, dengang i de nostaltiske dage køret med de 2 brugerflader, har fortrudt at de instalerede ME og der i blandt er jeg oss ;) da det er fyld med fejl og bare ikke gider virke ordenligt med spil ;)


    Ja så kan jeg sige det modsatte. Alle dem jeg kender, som har brugt ME, havde ingen problemer - når det gjaldt spil og andet. Kræver bare at man ved, hvad man har at gøre med - husker at opdatere - sætter det ordentligt op osv. Brugte det selv i rimelig lang tid og har kun haft positive oplevelser med ME.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Det må jo så være WinME da det er nyest og, såvidt jeg ved, med færrest fejl.


    øh nej.......


    WIN ME er det værste lort ms nogensinde har smidt på gaden...der er så mange fejl i lortet, og stabiliteten er afsindig ringe...win98se er imo meget bedre.....


    MEN det er rigtigt som der bliver skrevet, nogle maskiner kører det på uden probs...men det er bestemt ikke de fleste :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Ja så kan jeg sige det modsatte. Alle dem jeg kender, som har brugt ME, havde ingen problemer - når det gjaldt spil og andet. Kræver bare at man ved, hvad man har at gøre med - husker at opdatere - sætter det ordentligt op osv. Brugte det selv i rimelig lang tid og har kun haft positive oplevelser med ME.


    Den tid jeg havde ME var det næsten som at have virus .. *G* Havde mange problemer, og ligemeget hvad jeg, og andre gjorde, blev det ikke ligefrem bedre ..



  • Jeg er helt enig, win 98se vinder klart over me ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK


    Samme her


    EDIT: Overvejer at gå tilbage til ME fra XP Pro. Det er simpelthen for langsomt, eller måske for svært at sætte ordentligt op....


    :boxed:


    Så kan du jo ikke bruge din HT. Desuden sutter Me så meget, det er ikke uden grund, at de har kalddt det det jo, ME=million errors


    har ikke lige nogle link, der beviser hvor dårligt me er, men hold dig fra det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af master



    Jeg er helt enig, win 98se vinder klart over me ;)


    Jeg snakker ikke om 98SE vs. ME, men 98-NON SE vs. ME.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \