Musik filer med forskelig lyd niveau

  • Jeg har en masse musik på min PC... Men har et album hvor lyden bare er MEGA lav...


    Så jeg skal skrue sygeligt højt op for at høre det mindste... Og når man gør det er der sådan noget baggrunds agtigt støj... Og ALT andet er MEGA højt... De der klik lyde der kommer når man trykker på noget gør bare ondt i ørene..


    Er der ikke en måde man kan gøre noget ved det???

  • Kan du ikke bare slette det nummer og så finde din CD frem hvor det nummer ligger på det ? ... Det er der vel ingen problemer med ... Så kan du jo altid rippe det nummer igen hvis det er det SKAL ligge på computeren.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Kan du ikke bare slette det nummer og så finde din CD frem hvor det nummer ligger på det ? ... Det er der vel ingen problemer med ... Så kan du jo altid rippe det nummer igen hvis det er det SKAL ligge på computeren.


    Jo men hvad nu hvis man ikke kan finde CD'en og netop kopierede det over på din PC for ikke at tænke på hvor den CD ligger??? Hehe...


    Gider ikke til at lede ALT det igennem bare for et album???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Jo men hvad nu hvis man ikke kan finde CD'en og netop kopierede det over på din PC for ikke at tænke på hvor den CD ligger??? Hehe...


    Gider ikke til at lede ALT det igennem bare for et album???


    Tja vil være den bedste løsning ... og hurtigere ... At fjerne støj effektivt på et stykke musik er ikke point-and-click hvis det skal gøres optimalt og vil alligevel ikke være helt lige så godt som nummeret uden støjen...


    Så find CD´en eller lev uden hvis det skal være ordenligt ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Tja vil være den bedste løsning ... og hurtigere ... At fjerne støj effektivt på et stykke musik er ikke point-and-click hvis det skal gøres optimalt og vil alligevel ikke være helt lige så godt som nummeret uden støjen...


    Så find CD´en eller lev uden hvis det skal være ordenligt ... ;)


    Mente ikke det med støjen...


    Det er pga at det er som om at numrene på det album er kun 10% af volumen ifht andre album... Dvs ved samme niveau som mit andet musik kan jeg SLET ikke høre NOGET overhovedet...


    Samme player samme hardware samme alt... hehe... Det er bare på det specifike album...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Mente ikke det med støjen...


    Det er pga at det er som om at numrene på det album er kun 10% af volumen ifht andre album... Dvs ved samme niveau som mit andet musik kan jeg SLET ikke høre NOGET overhovedet...


    Samme player samme hardware samme alt... hehe... Det er bare på det specifike album...


    Gælder det også hvis du afspiller CD´en på anlæget ?? ... Meget skummelt ... :boxed: .... Ville være pissed hvis jeg havde købt en CD der var sådan ... Har aldrig hørt om det ...


    Hmm... Tænke Tænke...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PulsedriverDK
    Det er da ikke noget nyt at cd'er er optaget i lidt forskellige lydstyrker.


    Næ... Men SÅ stor forskel har jeg nu ikke oplevet at det var en gene og anlæget skabte unødig støj.... Men har jo også lidt med anlæget osv at gøre ... :T ... Meeen...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Næ... Men SÅ stor forskel har jeg nu ikke oplevet at det var en gene og anlæget skabte unødig støj.... Men har jo også lidt med anlæget osv at gøre ... :T ... Meeen...


    For det første er det ikke lidt :D


    Og jeg har jo ikke CD'en pga jeg kopierede det over... Så ved ikke oms det er CD'en...


    Og det at mit computer anlæg er "billigt" er pga at jeg synes ikke at 5% bedre ludkvali er værd de 1000 vis af kr,- :D


    Men er der ikke et program som kan edit sådan noget???


    Ville være mega rart... Har et par hundrede CD'er + Brændte CD'er + DVD'er+Spil alt sammen i et stort rod... Hehe... Så gider SLET ikke til at lede det igennem...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Du har vel stadig den originale cd ?


    Tjo... Men hvor??? Og er den i brugbar stand hvis jeg finder den???


    Jeg har aldrig været CD mand... Jeg kopierer det bare over på PC'en og hvis jeg så skal tage det med mig brænder jeg en CD... Har aldrig rigtig kunnet li albums pga man køber et helt album for nogen få sange...


    Men er der ikke en måde man kan skrue op for lyden? Gider ikke at lede efter den CD medmindre det er 100% nødvendigt...