DOOM 3 Holder

  • Fik lokket DOOM 3 fra den lokale shop igår.


    Og har fået spillet lidt , Jeg må sige det til nu holder 100 % hvad jeg havde forventet og så lige 25% mere.



    Hvorfor


    fordi det ser hammer flot ud
    fordi det holder stilen
    fordi det er dejlig skummelt
    fordi man kan lege lidt med monstrne
    fordi man kan trække dem i fælder og snyde dem
    fordi det er alt hvad DOOM 1-2 var bare meget bedre


    til dem der brokker sig over det er mørkt vel sådan skal det være kan i ikke klare det så spil pixiline eller lego racers.


    til dem der brokker sig over der ikke er plads til at
    bevæge sig på sikke noget sludder der er da næsten for meget plads.


    til dem der mener det er lamt og tamt hmmm så hold jer til CS og lad os der ved hvad DOOM er og ved hvordan det skal være have det for os selv.


    Historien er vel set før men IMO er den ganske fin


    eneste fejl jeg kan se er der stadig er popup monstre
    og tydelige trigger points men det er jo en del af chamen ved DOOM.


    Lyden er kanon især med hovedebøffer på


    alt i alt vil jeg give DOOM 3 9 ud af 10 points


    MHV:
    DOOM FAN NR 1


  • uhh lyder godt ! jeg må sgu også se at få det... DOOM 1 og 2 er nogle af de spil jeg har spillet mest af alle spil :cheers:


    Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII


  • Sådan havde jeg det også...


    Men når du er ½ inde i spillet betyder grafik lidt mindre... Synes der mangler meget... De har brugt 4 år på at scripte monstre... Og på at lave en verden du ikke kan gøre noget ved... Synes de er sluppet MEGET billigt afsted med det... Men nu har du lige fået det og alle havde det sådan lige da de fik det ;o)


    Det er også lidt plat at man ikke kan smadre skærme... Og der er ingen ragdoll... Den måde zombier/soldater falder på er bare til grin...


    Det kan være det er små ting... Men NETTOP derfor burde de have sat dem ind... Synes det er skod... Men selve spillet er meget hygge... Tror bare man smider det på hylden når man er færdig...



  • hver sin smag så hold dig til CS :evil:

  • Lyder godt, mit er lige kommet med posten, kan lige nå at game en time inden jeg skal på arbejde.... :T

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

  • Lyder da fint. Er da også LIDT spændt på at se om posten har smidt det i min postkasse når jeg kommer hjem. Fik en email fra Boomtown i går om at det var blevet afsendt ... Om det er ankommet finder jeg jo så ud af når jeg har fået fri her senere.


    Men ellers har jeg jo masser af ting jeg kan bruge min tid på foran skærmen... :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK



    hver sin smag så hold dig til CS :evil:


    Nu behøver man jo ikke ligefrem være CS-fanatiker, bare fordi man ikke synes D3 lever op til 4 års arbejde. Synes personligt også det er meget lineært. Dog gør spillets stemning at det nærmest er ligemeget. Har kun spillet det i en times tid indtil videre. Synes selv at det er en plat måde monstrene 'dør' på. Jeg mener, at du først skyder en zombie 5 gange for at få ham i gulvet. Her fejler han ikke andet end et par skudhuller. Skyder du ham to gange mere, splatter han totalt ud - ret uinspirerende...


    Men jo, D3 er da generelt et vellykket spil. Bare ikke helt hvad jeg havde forventet, da mange andre FPS leverer en bedre følelse af fysik.

  • Devil deler bestemt din mening.


    Jeg er også helt vild med det. Tror dog ikke at jeg har meget af spillet tilbage endnu. :( Har spillet meget længe efterhånden.


    Til folk der ikke kan andet end brokke sig over det, bla tråden Doom3 Sux eller hvad den nu hedder, kan jeg ikke andet end at ryste på hovedet.


    Man kan ikke nægte at Doom3 er et godt spil. Og dem der whiner over at det er for mørkt og at de monstrer der er med ikke holder kan jeg bare sige, HOLD JER TIL MONKEY ISLAND hvis det ikke er det i vil have.


    Jeg synes at det er fedt, og jeg kan godt lige at det er så dystert. Klart en success hjemme hos mig.


  • Der ER ragdoll-effekter... ikke de bedste man har set, men de er der...


    Kig eventuelt efter i din Doomconfig.cfg, og se om det er slået til... nøglen hedder sjovt nok noget med ragdoll.... ;)


  • Tjae, nu ved jeg ikke om det kan klassificeres som 'brok'. Jeg mener, spillets fordele overskygger da klart de bummerter de har lavet. Den store, IMO, pointe er bare, at det er så åbenlyse 'fejl' de har lavet. De mangler som D3 har, er nogle ting som de fleste af os nok tager for givet i nye FPS - så hvorfor har id valgt at skide de ting et stykke? Når de har brugt så forfærdelig lang tid (4 år er vel en slat tid) på at gøre spillet virkelig dystert og stemningsfuldt, hvorfor benytter de sig så ikke af den 'fantastiske' nye fysikmotor de har lavet, til at få monstrene til at falde på en realistisk måde og gøre miljøet lidt dynamisk, i kraft af at man måske kunne ødelægge flere ting i rummene, skubbe til objekter osv osv.

  • PulsedriverDK


    Nu kommer DOOM 3 ikke fra ATI derfor kan købkøb ikke lide det.


    tror ikke jeg har hørt ham være positiv over for noget der ikke kommer fra ATI :))

  • øhhhhh
    man kan da skubbe til stole , kasser og tønner


    man kan enda lave små fælder med tønder hvis man
    har spillet det samme stykke et par gange og dør tit


    jeg spille selfølgelig på det højeste åbne nivo så her dør man tit.


    kan godt forstå folk der spiller på jeg er en lille tøsedregn nivo syntes det er lidt trist :chain:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    kan godt forstå folk der spiller på jeg er en lille tøsedregn nivo syntes det er lidt trist :chain:


    HeHe ... Det er vel ikke noget nyt ? ... Det er jo gerne tøsedrenge der brokker sig over noget når de gamer på "Wuss-Niveau" ... :))


    Men ser at vejret er PERFEKT til at sidde og game hele dagen så håber sgu postmanden har været der.


    Er jo lidt kedeligt og ikke have et godt game når det pisser ned ... :(


    Ps. Fandme dejligt med noget regn her. :clap:

  • Prøv at gå ind i et rum fyldt med lig, og skyd et enkelt skud med BFG'en eller smid en håndgranat midt i rummet... så flyver ligene rundt og rammer gelændere, rør, borde o.s.v.


    Armene og benene flyver rundt når de rammer diverse overflader. Synes det ser rimelig realistisk ud. Og hvis du ikke kan li' at ligene fordamper hvis du skyder dem, kan der faktisk hentes en patch...


    Hedder noget med Gore-patch et eller andet...

  • Hehem har lige hentet mit i Elgiganten til 249,-, og glæder mig til det bliver fyraften, her om 2 timer :D
    Jeg er ellers ikke så meget til den slags spil, men det her er vist pengene værd, og det kan da være man bliver hooked på det.... :drink:

  • så en der havde lavet noget snyd så han havde lygte på pistolen mener jeg det var ROFL så er man da en tøs.


    man kan jo skifte hurtig mellem gun og lygte på f tasten

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    så en der havde lavet noget snyd så han havde lygte på pistolen mener jeg det var ROFL så er man da en tøs.


    man kan jo skifte hurtig mellem gun og lygte på f tasten


    Ja det er jo netop brændsmart ;)


    Motorsaven er noget så grum.. Det er temlig badass :D


    Dog er mit fortrukne våben stadig shotgun. Synes det har den bedste virkning.
    Chaingun er ikke 5 potter pis værd IMO.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    så en der havde lavet noget snyd så han havde lygte på pistolen mener jeg det var ROFL så er man da en tøs.


    man kan jo skifte hurtig mellem gun og lygte på f tasten


    *G* ... Fusker ... Men kunne da være stilet med en glock eller ligende med en lille maglite på ... 8) ... Kan jo få IRL, så er jo ikke urealistisk.


    Men ja, du har da ret.


  • yep den shotgun er bare dejlig bruger næsten kun de andre våben for at spare på amo til den.


    for damn jeg løber altid tør for ammo i 3dshoter spil ROFL

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    PulsedriverDK


    Nu kommer DOOM 3 ikke fra ATI derfor kan købkøb ikke lide det.


    tror ikke jeg har hørt ham være positiv over for noget der ikke kommer fra ATI :))


    Hmm... Ok... Jeg synes da at mange produkter er fede...


    Men jeg synes spillet er fedt... Det har jeg også sagt... Synes bare STADIG at det er plat at de ting ALLE andre spil har ikke er i doom3... Ragdoll effekten er ikke ret god... Det er ok... Det med ligene fordamper er HELT ok.. De kommer jo fra helvede?


    Men det med at man kun kan bevæge 4 ting i hele spillet??? LAAAMMMEEEEE de har brugt 4 år på det... Og det skulle være årets spil eller ihvertifaldet en konkurent til det???


    Jeg kan høre på dig at du er en vild doom fan og derfor ser du nok ikke de negative ting pga "ID is god og John Carmack kan ikke fejle"


    Men der er SÅ mange ting der mangler... Og når dette spil burde være et af de 5 bedste FPS spil i år burde den have alle de små ting som er så UTROLIGT nemt at implementere... Synes det er så langt ude hvor lidt de har gjort af omverdenen... Ikke hvordan den ser ud... Ikke stemingen.. Ikke mørket... Men det med at man kan skyde på ting uden at der sker noget... Det at man kan skyde et lig 5 gange og når det ligger ned er det i 100% fin stand... Skyd 1 gang mere og så SPLATTER det TOTALT ud...


    Du kræver åbenbart ikke ret meget af de spil du køber...


    Tag ikke fejl... Jeg synes selve spillet er fedt... Men jeg er SÅ skuffet over hvor LIDT de har lavet ifht andre spil som feks farcry og HL2... Det eneste der overgår FarCry er nok Skyggerne og grafikken... Resten er bare noget skidt...


    Kunne også have været fedt hvis den bil man ser 4-5 gange i spillet faktisk drejede som en bil og ikke bare lavede en 90 grader drejning uden problemer...


    Edit: Og det med CS... Det er ikke os allesammen der spiller CS eller doom3??? Der findes andre spil.. CS er ret gammelt... Men det er stort set doom3 bare grimmere og så KAN man smadre skærme i det spil du synes sutter ;o)


    Man kan også bevæge kasser og tønder i HL1.. Så det eneste forskel er grafikken og stemning???