Underlig comp @ cs

  • Hey derude.
    Jeg har efterhånden haft en del problemer med mit system i cs. Jeg får nogle underlige fps drops når jeg ser på lang afstand og der evnt kommer et par stykker og sprayer.
    Mit system består af:
    Soltek ATX SL-87CW-FL Intel 875P Chipset
    2600 mhz p4 800 mhz fsb
    1 gb ddr 3200 ram
    ATI sapphire 9800 pro 128 mb
    1 * 120 gb MAXTOR sata disk
    1 * 160 gb MAXTOR sata disk
    + dvd-brænder og drev
    Det er ikke nogen cfg fejl. Da den virker på andre comps osv.
    Håber nogen kan hjælpe mig.

  • Jeg får drops selvom clean install. Fuldt updated sp2. Jeg har brugt den nyeste catalyst driver, drops der. Prøvet DRA driver. Den hjalp lidt, men stadig nogle drops. Den kan falde ned til 60-70 stykker på lang a dust2. Og det er med v-sync taget af. Ved ik helt præcist hvad du gerne vil have specificeret. Jeg er selv bange for det kan være noget hardware fejl ved enten bundkort eller cpu.

  • Det er ikke en fejl i hardware så ville du få konstant dårligere yddelse.


    Det kan ligge i flere ting.


    Prøv at smide omega driver ind og vælg den CS optimerede openGL.


    Desuden kunne også være din PSU der har problemer med at følge med. Hvis gfx kortet ikke for strøm nok vil du måske opleve fps drops.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det er et typisk problem der er med ATI kort i CS. Du kan vist ikke gøre noget ved det, udover at købe et nvidia kort ;-) Jeg har faktisk oplevet det samme med et x800pro kort...

  • Jeg kører pt med clean install. WinXP SP2 + cs + irc + msn. Jeg bruger DNA drivers. Som slår omega drivers i en del tests. Tror bare ik helt det er ATI probs kun. Da jeg oplever samme drops med et geforce 4 ti4200.

  • LOL DNA bedre end omega hvorfanden har du læst det ???


    Hvis det er dit ATi kort der gør det så findes der faktisk en bette ATi patch som du kan prøve.


    Søg efter det på ati's hp eller på steampowered.com

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Din comp er simpelthen ikke kraftig nok til at kunne opretholde de 100 FPS konstant.


    Jeg har selv prøvet med en 2.4'er @ 3GHz, og end ikke dette var helt nok ..


    Men problemet er der ikke med min AMD64 ;) Med den ligger jeg på næsten 400 fps hele tiden ;)


    Sikke noget vrøvl. :)


    Det kræver da ikke meget mere end ti4200 og en AMD over 1000Mhz for at få 100 fps konstant.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEEF


    Sikke noget vrøvl. :)


    Det kræver da ikke meget mere end ti4200 og en AMD over 1000Mhz for at få 100 fps konstant.


    lige mine ord! ;)


    min gamle puter kunne trække 99fps konstant


    tbird 1333mhz/geforce 3 ti/512mb ram

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Din comp er simpelthen ikke kraftig nok til at kunne opretholde de 100 FPS konstant.


    Jeg har selv prøvet med en 2.4'er @ 3GHz, og end ikke dette var helt nok ..


    Men problemet er der ikke med min AMD64 ;) Med den ligger jeg på næsten 400 fps hele tiden ;)


    hvad snakker du lige om???


    har haft en 700 mhz comp p3 ( tror jeg ) med et geforce 2 den kunne køre 99 fps...


    og det er lidt mystisk med ATI kort mystisk nok for da jeg instalerede cs for første gang med et 9600 pro kunne en smoke få mig ned på 19 i fps.... har formateret et par gange har skiftet forskellige drivere ud og lige pludselig kørte jeg 100 fps døgnet rundt stort set :D prøv med omega driver det er ikke det jeg bruger men har hørt det skulle virke, ellers en god idé er at køre open GL

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Din comp er simpelthen ikke kraftig nok til at kunne opretholde de 100 FPS konstant.


    Jeg har selv prøvet med en 2.4'er @ 3GHz, og end ikke dette var helt nok ..


    Men problemet er der ikke med min AMD64 ;) Med den ligger jeg på næsten 400 fps hele tiden ;)

    :]

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • spyware kan nemt være hele forskellen... en 2.4 burde have nok cpu power til at opretholde 100 fps......


    http://www.bulletproofsoft.com er der en trial af et af de bedste anti-spyware programmer der er på nettet

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.