Home vs. Pro

  • det kører meget mere stabilt end home, synes jeg ihvertfald.. Home er for nybegyndere, og pro er for de mere øvede, også indeholder home ca 64000 fejl læste jeg engang :))

  • Der er også en del administrative muligheder i pro som der ikke er i home. Og det er noget jeg bruger _MEGET_

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Groft sagt, så er Home for sådan nogen som os. Mens Pro er for buisness- og power-users. Det er der vist ikke så mange, der er her inde. Det kræver en hel del erfaring, da Pro er mere kompliceret.
    Det med at der er så og så mange fejl i Home - hmm !
    Ville da godt se et link til det postulat. IMO så har jeg kun oplevet problemer i Home - de gange hvor jeg har pillet lidt for meget ved indstillinger/reg.databasen/Tjenester o.lign. ting.
    Det er jo ikke styresystemmets skyld. Sådan tror jeg faktisk det er i de fleste tilfælde. Folk himler op over at det er noget være skidt og der er fejl i programmet. I de fleste tilfælde så er det en Fejl 40 - der er årsagen. Men det er der ikke mange der vil indrømme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Nu vil jeg da også mene at hvis man piller meget i Registry keys osv. er man power user ?(


    Tjah det vil nogen nok mene - men jeg synes selv jeg har meget at lære endnu. Selv om jeg har mange års erfaring indenfor PC/EDB-verdens "finurligheder" - ca. 15 år.
    Har været med lige siden det hed Dos 3.0/5.0 og Windows 3/3.11 - underlig at tænke på ;) ca. 15 år siden - det er lige som den alder, en pæn del af brugerne herinde er, sådan ca. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Første gang jeg blev introduceret for ordet computer hed det også win 3.11.. (folkeskolen) - Det er ret sjovt at tænke på at efter 15 år.. har de stadig ikke alvet et styresystem der er ilnærmelsesvis lige så stabilt og driftsikkert som 3.11 og DOS :]


    linux?

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Første gang jeg blev introduceret for ordet computer hed det også win 3.11.. (folkeskolen) - Det er ret sjovt at tænke på at efter 15 år.. har de stadig ikke alvet et styresystem der er ilnærmelsesvis lige så stabilt og driftsikkert som 3.11 og DOS :]


    Sad du med Win 3.11 for 15 år siden ??? 8o ...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Psykozen
    linux?


    Nej...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Nu vil jeg da også mene at hvis man piller meget i Registry keys osv. er man power user ?(


    Passer vel nok meget godt hvis man skal finde på et latterligt navn til en som ikke bare holde sig til at være "bruger" .... *G* :))

  • Bare for at i kan more jeg lidt ... Er til møde på TEC / Frederiksberg Teknikse Skole .... og holder en lille pause ....


    Sidder ved en af deres computere ...


    AMD K6-2 300 MHz
    64 mb RAM
    15" Monitor
    Opløsning 800*600 @16 bit
    Windows 98


    ... Så ikke noget med at brokke jer over jeres computere. Har siddet har i 10 min og har allerede fået SPAT ... :)) ... Godt jeg kun skal sidde her en halv times tid ... Så er det tid til at smutte igen.... *G* :))


    Ville sgu blive selvmoderisk hvis jeg skulle sidde ved sådan en computer der hjemme dag efter dag .... Puha....


  • Kender det når jeg skal install min svigerfars , P2 333 med 196 mb ram , Voodoo 3 3000 , 15 gb hdd , med Win ME og Office , snork snork.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven
    Kender det når jeg skal install min svigerfars , P2 333 med 196 mb ram , Voodoo 3 3000 , 15 gb hdd , med Win ME og Office , snork snork.


    The_Unforgiven


    HeHe Kult .... :))


    1980 August ... ( GrillRotten 1 år 3 Mdr *G*)


    IBM announces the IBM 5150 PC Personal Computer, featuring a 4.77-MHz Intel 8088 CPU, 64KB RAM, 40KB ROM, one 5.25-inch floppy drive, and PC-DOS 1.0 (Microsoft's MS-DOS), for US$3000.


    btw ... Har stadig en DOS 5 liggende på en håndfuld disketter med manualer og hele svineriet. *G* .... Har aldrig nænnet at smide det ud for det er jo kult.... og sikkert en god måde at underholde mine kommende børn ... så kan de få en gamel DOS-bog som gonat-læsning. *G* :)) .... " Historien som DOS-prompten " *G* :))