windows server 2003 mangler information

  • ja jeg står og mangler lidt information om windows server 2003.



    hvad er forskellen på windows server 2003, enterprice, og web edition.



    understøtter windows server 2003 64-bit cpuer


    vis man har en 64 bit cpu hvad for man så ud af at systemet køre 64 frem for et 32bit system


  • http://www.microsoft.com/windo…tion/overview/family.mspx


    Ret basalt. Et 64Bit OS er skrevet til at kunne udnytte de mange flere informationer som en 64Bit CPU kan sende / modtage.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lever_peber
    okay cool


    jammen så må det være det system jeg skal køre med


    Skal du køre en server med en 64Bit CPU, eller skal du bare køre en gamingmaskine / desktop / workstationg med en 64Bit CPU ? Fordi hvis du bare skal have en "almindelig" maskine til at sure, game osv. på skal du nok have XP 64Bit version ( kan ikke huske navn ) Men er ikke sikker på om det er udkommet endnu ?

  • det skal være en vild og gal gaming maskine.




    windows xp 64-bit er vidst udkommet men jeg kan ikke lige købe det nogle steder men så en test af en atlohn 64 hvor de brugte windows xp 64-bit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lever_peber
    det skal være en vild og gal gaming maskine.




    windows xp 64-bit er vidst udkommet men jeg kan ikke lige købe det nogle steder men så en test af en atlohn 64 hvor de brugte windows xp 64-bit


    Det er da bestemt ikke udkommet, det er stadigvæk beta mener jeg da... :rolleyes: - Men, kan godt være jeg har drukket for meget cola :D

  • Jeg mener nu ikke at WinXP 64-bit er udkommet i fuld version, men du kan fra Microsoft's hjemmeside hente en beta, lovligt og gratis.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Nu har Windows 2003 Server intet med den kommende 64bit version af Windows XP at gøre. Sidst nævnte kan man for øvrigt hente gratis hos Microsoft i en beta udgave.


    Men Windows 2003 Server findes i 4 udgaver. Standard, Web, Enterprise og så en 64bit version der KUN og jeg gentager kun kan benyttes med Intel's 64 itanium og AMD's 64bit Athlon/Opteron.


    Standard versionen er den "normale" version, og Enterprise versionen har langt bedre optimering for flere processorer - specielt med 4 og op efter. Samtidig er der bedre clustering muligheder mv. Altså ikke noget de fleste vil få noget ud af.


    Web versionen er en "skrabet" version af standard versionen, og kan ikke bruges som Domain Controller. Det er her den største forskel ligger.


    Hvis man vil køre Windows 2003 server hjemme på sin spil/arbejds PC er Web versionen både billigst og den der egner sig bedst.


    Og jo man kan sagtens spille på Windows 2003 - også uden at lave noget om!!! Hvis der er nogen der siger noget andet lyver de og aner ikke hvad de taler om.


    Men det de fleste af jer sikkert venter på er den endelige version af Windows XP 64bit Edition. Men husk at det altså kræver en 64bit processor.


    Og de eneste 64bit processorer Intel har lige nu er Itanium (for øvrigt en rigtig god en) samt den nye Xeon serie (som ikke kan købes i DK).


    Men AMD har både Athlon64 og Opteron, hvor den sidst nævnte virkelig sparker røv. Desværre er sådan et par 2.2GHz processorer lidt dyre, og man skal have omkring 15.000,- op af pungen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Lever_peber
    nå men der stod bare i den der test a a64 cpuer at de havde fået udleveret et eksemplar a windows xp 64-bit og der var os et billed af at så det var bivist


    Kan alle gøre da man som sagt kan hente en gratis beta version af det kommende Windows XP 64bit Edition hos Microsoft helt gratis.


    Men den endelige version er der sikkert mange der venter på.


    Selv venter jeg spændt på den næste version af Windows 2003 Server med 64bit Xeon support.

  • Hvis man vil have Windows 2003 Server er det billigste faktisk at købe Microsoft Small Business Server 2003 Standard.


    Denne pakke indeholder:


    Microsoft Windows Server 2003
    Microsoft Windows SharePoint™ Services V2.0
    Microsoft Exchange Server 2003
    Microsoft Shared Fax Service


    Og koster omkring 5.500,- DKK. Til sammenligning koster en enlig version af Windows 2003 Server omkring 10.000,- DKK.


    Så man sparer rigtig mange penge ved at vælge hele pakken. Dog er man begrænset til 50 brugere på klient siden hvis man skal bruge den som DC'er.