Exe filer blocket... mistanke til virus

  • Det er meget underligt det her! jeg starter min pc op og medmindre jeg skynder mig at åbne msn eller hvilket som helst andet program kan jeg ikke åbne det efter der er gået ca 10 sekunder... og der er ikke process navne i joblisten. Jeg har kørt antivirusscans, og sammenlignet exe filer i sytem 32 mappen med en anden en her fandt jeg så et program: "KILLAPPS.exe" så jeg prøvede først at omdøbbe den og genstarte, det hjalp ikke så jeg slettede den og den er ikke kommet tilbage men problemet er der stadig. Jeg har også fået hjælp til at kigge regedit igennem og her er der heller ikke ting som ikke burde være der... og i min temp internet files har jeg mappe :" Content.IE5" som indeholder 4 mapper og en dat fil i en af dem var der en worm/padobot.Z som blev fjernet men den kom tilbage ved genstart. Wormen er vist væk nu men mapperne er der igen!...


    Jeg har overvejet at formatere men problemet er at så snart jeg har instaleret antivirus og firewall og sætter mit netkabel i bliver jeg cracket via msrpc, eller får en worm/padobot.Z så har faktisk 2 problemer...


    Håber nogen kan hjælpe mig... for vil nødig smide min computer ud af raseri! ;(


    PS. Bruger Blackice firewall og AVG. 6 free version antivirus er der nogle der bedre som også er gratis?

  • Hvis jeg var dig ville jeg evt. lige prøve at køre AdAware (hvis du kan få lov til at eksekvere den), men ellers er en clean format altid det bedste. Så er du sikker på at den er ude af dit system.


    En lille ting dog. Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke tænke 2 gange om at betale for et godt antivirus software. Jeg har købt McAfees virusscanner, og jeg må sige, det er nok nogle af de bedst brugte penge længe.. Den opdaterer sig selv dagligt, og fanger ALT. Jeg har kørt med McAfee i ca 4-5 år og har aldrig (7-9-13) haft en virus.. Aldrig!


    Held og lykke med det.

  • Hvor meget koster det om måneden eller hvordan det nu foregår med betalingen?


    Kan kun få den til det hvis jeg skynder mig, men skal også lige have den installeret igen så... hmm er der andre bud?

  • Hmmm... jeg bruger selv F-secure... Det har fanget alt ind til videre ( 7 måneder ) og opdatere også selv... Hvis ikke du gider betale så kan du bruge kazaa eller suprnova, men det vil jeg ikke anbefale!

  • Hmm nej vil ikke ikke bruge ulovlige antivirus programmer da de jo er cracket og der kan muligvis være sikkerhedsfejl i dem..eller sådan noget... men er der evt. nogle bud på det med exe fil blokeringen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Elmdulf
    Hmmm... jeg bruger selv F-secure... Det har fanget alt ind til videre ( 7 måneder ) og opdatere også selv... Hvis ikke du gider betale så kan du bruge kazaa eller suprnova, men det vil jeg ikke anbefale!


    Du ved jo ikke om det har fanget alt ;)


    For hvis programmet ikke "siger" noget fordi der er noget det ikke fanger ved man jo ikke at man er "ramt".

  • F secure bliver det nok til...har nemlig lige kigget i et andet thread og der var den på 1. pladsen... men hvad med de exefiler? det er jo vildt underligt at de ikke kan køre! medmindre jeg som sagt starter dem hurtigt inden virussen eller hvad der end fucker det op starter...



    EDIT: Hmm fandt lige denne her test af antivirus programmer er der nogen som har erfaring med nr 1?
    http://www.anti-virus-software-review.toptenreviews.com/