Lave én partition om til to?

  • Hejsa.


    Jeg skal have lavet min ene 120GB om til én 110GB og én 10GB. Men hvordan er det jeg gør det med f.eks. Partition Magic? Har hentet demo versionen af 7'eren, men lige meget hvad jeg gør, kan jeg ikke få den til det?

  • Demo´en kan ikke lave noget ud over at VISE hvordan programmet virker så vidt jeg husker ...


    Men Windows kan jo selv gøre det der, så ingen problemer der ...


    Skal der ikke være Windows på den og den bare skal køre som en anden harddisk, så smut ind i SYSTEM MANEGE ... Der kan du gøre det fra ...


    Denne Computer > Manage > Disk Manegement

  • Problemet er, at min ene HDD er stået af, så indtil da skal jeg have installeret et OS på den. Så jeg ville lave en 10GB til Windows, så jo, der skal være Windows på den... kan jeg så stadig gøre det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Problemet er, at min ene HDD er stået af, så indtil da skal jeg have installeret et OS på den. Så jeg ville lave en 10GB til Windows, så jo, der skal være Windows på den... kan jeg så stadig gøre det?


    Ja, gør det under Windows installationen ...

  • Lige nu sidder harddisken i en anden maskine, og jeg er ved at tage back up af hele skidtet, fordi jeg tidligere har oplevet, at Partition Magic fuckede tingene op. Men jeg vil helst undgå at skulle formatere 110GB partitionen, fordi det tager en del tid, så håbede det måske kunne lykkedes med Disk Management uden at skulle slette og oprette partitionerne, men at den bare kunne tage 10GB fra den store partition?


  • Hvordan gør du lige det derindefra???


    Jeg tror nemlig snart jeg vil lave en geninstallering...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Lige nu sidder harddisken i en anden maskine, og jeg er ved at tage back up af hele skidtet, fordi jeg tidligere har oplevet, at Partition Magic fuckede tingene op. Men jeg vil helst undgå at skulle formatere 110GB partitionen, fordi det tager en del tid, så håbede det måske kunne lykkedes med Disk Management uden at skulle slette og oprette partitionerne, men at den bare kunne tage 10GB fra den store partition?


    Ahh... på DEN måde ... ;)


    Nej, Windows kan ikke dele partitioner op uden at slette dem først ... Det er kun programmer som partition magic der kan det. Troede først du snakkede om en NY harddisk UDEN data på ... ;) ... Det klarer Windows jo i et snuptag... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Hvordan gør du lige det derindefra???


    Jeg tror nemlig snart jeg vil lave en geninstallering...


    Hvad vil du lave da ? ... Hvis du skal geninstallere, så kan du som sagt gøre det fra Windows installationen ...


    Du kan IKKE dele partitioner op på den måde uden at slette dem først ... Så ryger filerne hvis der er nogen på dem ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvad vil du lave da ? ... Hvis du skal geninstallere, så kan du som sagt gøre det fra Windows installationen ...


    Du kan IKKE dele partitioner op på den måde uden at slette dem først ... Så ryger filerne hvis der er nogen på dem ...


    Heller ikke med partition magic???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Heller ikke med partition magic???


    Joh ... Det jeg skrev ... Kun med programmer som P.M..... Windows kan ikke gøre sådan noget uden at filerne ryger først.


    Men holder mig fra Partition Magic for har oplevet at det er gået helt galt pga. programfejl. Så fortrækker at tage backup af mine filer, sletter partitionerne og så oprette dem igen lige som jeg vil have dem. Er jo meget sjældent det skal gøres hvis man tænker sig lidt om. Men det er måske bare mig der fortrækker den metode... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Joh ... Det jeg skrev ... Kun med programmer som P.M..... Windows kan ikke gøre sådan noget uden at filerne ryger først.


    Men holder mig fra Partition Magic for har oplevet at det er gået helt galt pga. programfejl. Så fortrækker at tage backup af mine filer, sletter partitionerne og så oprette dem igen lige som jeg vil have dem. Er jo meget sjældent det skal gøres hvis man tænker sig lidt om. Men det er måske bare mig der fortrækker den metode... :))


    Så er der dem der ikke lige har 190 GB backup space???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Så er der dem der ikke lige har 190 GB backup space???


    Sur kogle ?... :)) ... Så køb en extern HDD eller noget ... :)) ... Eller find på en anden løsning måske ?...