Spil - Er der nogen tests med 1024 mod 512 MB ram?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Det er et spørgsmål om hastighed for det meste og ikke et spørgsmål om FPS ... Det er jo trods alt ikke et grafikkort ... ;)


    Tjo... Men hvis det betød så meget burde jo jo give en forskel... Altså folk snakker konstant om det... Og hvis man kører med 256 mb ram så kører ens FPS da ret meget lavere end med 512...


    Men hvad mener du så med hastighed??? FPS er vel også en form for hastighed?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Tjo... Men hvis det betød så meget burde jo jo give en forskel... Altså folk snakker konstant om det... Og hvis man kører med 256 mb ram så kører ens FPS da ret meget lavere end med 512...


    Men hvad mener du så med hastighed??? FPS er vel også en form for hastighed?


    Tja ... Syntes nu ikke selv jeg har oplevet nogle FPS af betydning efter jeg skiftede på et tidspunkt .... Mere hurtigere load-tider og generalt bedre motor-gang .... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Tja ... Syntes nu ikke selv jeg har oplevet nogle FPS af betydning efter jeg skiftede på et tidspunkt .... Mere hurtigere load-tider og generalt bedre motor-gang .... :))


    Nåårhh... Hastighed på den måde... Dvs det påvirker egentlig bare på samme måde som at købe nye harddiske... Hmm... Hehe...


    Men går hastighed ikke op med mængde?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Nåårhh... Hastighed på den måde... Dvs det påvirker egentlig bare på samme måde som at købe nye harddiske... Hmm... Hehe...


    Men går hastighed ikke op med mængde?


    Tag endelig ikke fejl at det snildt kan mærkes om man kører med ½ eller 1 GB ... ;)


    Men om det kan MÆRKES på FPS skal jeg så ikke kunne sige ... 1 GB ram kan fjerne lidt lag osv, men generalt vil jeg så sige at det "bare" giver bedre og hurtigere motorgang ... :)) .... Især i nyere games der sluger kan det mærkes...


    Nej, hvis man har 50 FPS med 256 mb RAM, så betyder det ikke der er 100 FPS med 512 mb og 200 FPS med 1 GB ... :)) .... Tror ikke det var det du mente, men kunne ikke dy mig ... :))


  • Hehe... Ej ikke helt hvad jeg mente :D


    Men det kunne være fedt hvis det var sådan det hang sammen... Men ja jeg har faktisk tit og ofte mærket de små hack der kommer... Har 4x256.. 2xpc4000 adata... Og 2xpc3500 mushkin lvl 2...

  • Jeg har prøvet det med en vens computer og der var en del forskel....


    Mit eget spring gik fra 256 sd-ram til mine 1024 PC3500 og det kunne jeg også mærke 8) + jeg også gik fra et GF2-MX400 :P

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SilverShadow
    Her er en test, godt nok på tysk, men man kan da forstår resultaterne. http://www.computerbase.de/art…2mb_1gb_2gb/1/#einleitung


    Du kan bare bruge babelfish på altavista.dk til at oversætte med ;)

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro