Bios og Boot problem med P4C800

  • Jeg har for et stykke tid siden købt det system jeg har nu, men fik her for nylig en 160GB Maxtor sata disk.


    Nu er problemet at når jeg vil starte op vil den ikke gå i windows men siger derimod noget med boot og så kan jeg ikke komme videre. I bios ændre den selv på hvilken HD der skal stå som boot 1st og hvilken som 2nd.


    Man kan ændre det ved opstart i bios og derved komme i win, men ved at slukke computeren og tænde igen, har jeg samme problem.


    Det er ikke backup batteriet.


    Det mærkelige er at min svoger netop lige har fået samme bundkort og har nu samme problem, men jeg har haft mit i lang tid og har først lige fået problemer.


    Min bios hedder 1011 og hans 1016 så det er heller ikke det..


    Jeg har så lige opdateret til 1016 for at sikre mig at alt er det nyeste...


    Er der andre der har haft et lign problem skriv da venligst, undskyld den lange historie :D


    Pft Mazie og Svoger :D

  • Jeg har haft noget der ligner lidt dit problem. Den ville ikke boote "ind i" windows, den kom med en eller anden fejlmeddelelse. Det kom efter at jeg havde haft min harddisk koblet fra. Prøvede alt muligt, men til sidst prøvede jeg så at boote op på min win2k cd og så lave en repair. Og vupti, så virkede det :) Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, eller om det er noget ligenede dit problem! Men håber da det duer. :)

  • I må ikke rigtig spørge mig hvad der lige gik galt og hvad der gik godt, på et tidspunkt ville den ikke finde min SATA disk og så kunne jeg slet ikke boote, men pludselig kunne den og så kunne vi indstille bios rigtig og få den til at boote.


    Tror problemet var at den ikke kunne huske indstillingerne i bios og ville boote fra en forkert HD, fik opdateret bios og nu skulle problemet være løst :D