Net Send

  • Hey!


    Jeg har været til LAN med nogle venner! og ville gerne vide hvordan man deaktiverer det der hedder f.eks Start --> Kør --> "net send 192.168.0.1 Hej" jeg har hørt noget om at man kan fjerne den "Tjeneste" så man hverken kan sende eller modtage! hvordan gør jeg det ? for det er ret så provokerende når nogle sender en milliard af dem så ens PC crasher! har ikk selv prøvet det, men tror altså det er ret så provokerende!! :boxed:


    Tak på forhånd! :dance:

  • Start --> Kør --> "net stop messenger"


    Det er i hvertfald en metode. Det sletter ikke denne "tjeneste" men stopper det bare indtil næste kan du genstarter din computer - Og så skal du så skrive det igen.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Ja, hver gang du har haft slukket din computer skriver du det i kør, og så er tjenesten fjernet indtil næste gang du slukker din computer.... Kan ikke huske hvordan man fjerner den på andre metoder lige nu.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Man kan også Start -> Kør -> Services.msc -> Højreklik på messenger, og tryk stop..


    Det virker, så vidt jeg ved også efter du har genstartet


    Btw. Jeg kunne ikke lige huske hvad command'en var i kør, så jeg søgte på google "stop net send" Og det første link var der en god guide til at disable det, så kan man huske det til en anden gang ;)

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

    Rettet 2 gange, sidst af SjQLunD ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Man kan også Start -> Kør -> Services.msc -> Højreklik på messenger, og tryk stop..


    Det virker, så vidt jeg ved også efter du har genstartet


    Btw. Jeg kunne ikke lige huske hvad command'en var i kør, så jeg søgte på google "stop net send" Og det første link var der en god guide til at disable det, så kan man huske det til en anden gang ;)


    Efter du har stoppet den skal du sætte den til deaktiveret eller manuel. Hvis den står som automatisk vil den starte op efter en boot ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    Efter du har stoppet den skal du sætte den til deaktiveret eller manuel. Hvis den står som automatisk vil den starte op efter en boot ;)


    ah.. ok, så fik vi da det sat på plads :)

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP