Afrunding af kanter i Photoshop?

  • Jeg sidder her og roder lidt med mit signaturbillede, og jeg vil meget gerne have lavet lidt afrunding på kanterne. Men hvordan gør jeg?
    Jeg bruger Photoshop CS (8.0)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Hej :) Det bliver måske lidt svært da din tekst går helt ud i kanten/hjørnet, men hvis du starter på et nyt billede så brug først transperant baggrund og derefter Rounded Rectangle Tool i paletten og gem som gif :) Ved ikke om det kunne bruges til noget. Mit eneste forslag til at runde dit nuværende lidt af i hjørnerne uden at fjerne teksten også, ville være at paste billedet over på en transperant baggrund og runde hjørnerne af manuelt med Polygonal Lasso Tool :) Håber du finder ud af det, whatsoever..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Samantha
    Hej :) Det bliver måske lidt svært da din tekst går helt ud i kanten/hjørnet, men hvis du starter på et nyt billede så brug først transperant baggrund og derefter Rounded Rectangle Tool i paletten og gem som gif :) Ved ikke om det kunne bruges til noget. Mit eneste forslag til at runde dit nuværende lidt af i hjørnerne uden at fjerne teksten også, ville være at paste billedet over på en transperant baggrund og runde hjørnerne af manuelt med Polygonal Lasso Tool :) Håber du finder ud af det, whatsoever..


    Det var ellers en ordentlig omgang. Det er ingen problem med teksten, for "billedet" er taget ud fra en baggrund jeg har liggende, og så kan jeg jo bare klippe et større område ;)
    Desuden behøver afrundingen ikke være særlig stor, bare sådan at kanterne ikke er vinkelrette :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Jeg havde nok brugt lasso tool hvis det bare var til bitte små afskæringer :) eller pen tool.. har du afprøvet det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Samantha
    Jeg havde nok brugt lasso tool hvis det bare var til bitte små afskæringer :) eller pen tool.. har du afprøvet det?


    Har forsøgt mig lidt, men jeg kan ikke rigtig ramme så hjørnerne bliver afrundede. Indtil videre er de bare blevet klippet af i "trekanter" :S

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Samantha
    Ok, ellers må du lige sende PSD-filen så skal jeg se hvad jeg kan gøre :D


    Hvordan ønsker de den sendt? :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Afsendt :)


    Edit: Mit mailprogram spasser ud lige nu så det kan godt ske der kom mere end et eksemplar af mailen, eller måske ingen. Let me know ;)


    Edit2: Det er vist hotmail der ikke vil som det skal. Prøve lige via frac-mailen...

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet 2 gange, sidst af Grus ().

  • har modatget din mail 2 gange, men tilsyneladende kan jeg ikke sende tilbage? den kommer hele tiden tilbage med en failure..

  • Mystisk. Hvis du sender den til min hotmail er det sikkert derfor, hotmail går amok lige nu.


    Prøv min frac-mail: grus@frac.dk

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Hvis den heller ikke skulle lykkes, så åbner jeg lige for upload på min ftp til jeg går i seng en gang i nat.


    Connection closed

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet 3 gange, sidst af Grus ().

  • Åben dit billede.


    Vælg det område som du vil have med marque tool... værktøjet øverst til højre.


    Derefter går du til select > modify > smooth


    her skriver du så et antal pixel efter hvor stor bueningen skal være, tryk derefter ok.


    Så går du igen op under select og vælger inverse.


    så trykker du bare delete. så forsvinder det uden om og du har rundede hjørner.


    Husk at lave en transparent baggrund bagved... gem den desuden som .png så vidt muligt da kvaliteten så er meget bedre end med gif.


    Håber du kan finde ud af det :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Yir. vielen dank :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • CTRL + Click på layer, Feather med 15 pixel, invert selection, delete.. Vil tro det virker også, er for doven til at prøve lige nu.. Har sand i øjet..


    EDIT: Husk at hvis du laver det som Sam siger, altså med en Shape, så højreklik på layeret når du er færdig med at lege med størrelsen, og klik "Rasterize layer"


    Og hvis det andet ikke lige virker, så bare lav en cirkel med selection tool, placer den inde i firkanten, så 2 af firkantens sider er tangent til den, invert så selection og delete.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet 2 gange, sidst af Hayes ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    CTRL + Click på layer, Feather med 15 pixel, invert selection, delete.. Vil tro det virker også, er for doven til at prøve lige nu.. Har sand i øjet..


    EDIT: Husk at hvis du laver det som Sam siger, altså med en Shape, så højreklik på layeret når du er færdig med at lege med størrelsen, og klik "Rasterize layer"


    Og hvis det andet ikke lige virker, så bare lav en cirkel med selection tool, placer den inde i firkanten, så 2 af firkantens sider er tangent til den, invert så selection og delete.


    Tak for svaret også. Jeg har fået lavet mig et par udgaver nu ;)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra