"Formaterings problem"

  • Hey jeg skal have formateret mit c drev hvorpå mit win xp pro ligger, men jeg er bange for at miste min data på min anden harddisk D drevet.


    Da jeg købte harddisken i D drevet (200gb) skulle jeg have et partitions program og så selv lave en partition, for at kunne bruge den optimalt ( kunne kun bruge 120 gb af de 200) men da skulle den først formateres... og det vil jeg ikke for har 65 gb data på som IKKE må slettes, og jeg kan heller ikke sætte data'en over på den anden harddisk C drev da den kun er på 40 gb :( så mit spørgsmål er :


    Kan jeg roligt formatere C-drevet uden at jeg skal lave en ny partition på d-drevet (200 gb) efterfølgende?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Hey jeg skal have formateret mit c drev hvorpå mit win xp pro ligger, men jeg er bange for at miste min data på min anden harddisk D drevet.


    Da jeg købte harddisken i D drevet (200gb) skulle jeg have et partitions program og så selv lave en partition, for at kunne bruge den optimalt ( kunne kun bruge 120 gb af de 200) men da skulle den først formateres... og det vil jeg ikke for har 65 gb data på som IKKE må slettes, og jeg kan heller ikke sætte data'en over på den anden harddisk C drev da den kun er på 40 gb :( så mit spørgsmål er :


    Kan jeg roligt formatere C-drevet uden at jeg skal lave en ny partition på d-drevet (200 gb) efterfølgende?


    Dvs. at du har lagt data på den før du har formateret den? Ikke så smart..


    Du kan roligt formatere dit c-drev, det har jo ikke noget med dit d-drev at gøre!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Lagt data på d-drevet?? nej nej jeg kunne kun se 120 gb istedet for 200 gb så jeg skulle lave en partition med et program for at windows kunne vise 200 gb og ikke kun 120 gb.. BAGEFTER lagde jeg de 65 gb på d drevet som jeg nu frygter bliev slettet/ikke tilgæeglig efter formateringen af C drevet har fundet sted...

  • Når du formatere C drevet ændre du intet ved D drevet så det kan du roligt gøre bare sørg for det er den rigtige du sletter fra... du kan eventuelt pille den harddisk ud... altså D drevet... så kan du jo ikke rigtig slette noget på den... når du så er færdig med at formatere smider du den bare til igen.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg har nok formuleret mig dårligt prøver igen...


    Problemet er at jeg er bange for at min store harddisk 200 gb går tilbage til 120 gb som den var da jeg købte den. Windows kunne kune vise 120 gb, så derfor skulle den partitioneres med partitionmagic tror jeg det var... og der blev den også formateret. det vil jeg undgå..kan man det? jeg mener når man nu har sat data på den og partitioneret den én gang før så burde den vel være okay...


    Håber problemet står mere klart nu :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs
    Jeg har nok formuleret mig dårligt prøver igen...


    Problemet er at jeg er bange for at min store harddisk 200 gb går tilbage til 120 gb som den var da jeg købte den. Windows kunne kune vise 120 gb, så derfor skulle den partitioneres med partitionmagic tror jeg det var... og der blev den også formateret. det vil jeg undgå..kan man det? jeg mener når man nu har sat data på den og partitioneret den én gang før så burde den vel være okay...


    Håber problemet står mere klart nu :D


    Har du installeret SP1?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Det havde jeg første gang, men her i sidste uge geninstallerede jeg windows uden formatering, og har ik sat sp1 på for skal have formateret alligevel, men kan godt se den store harddisk normalt...