windows xp og fedora

  • i går vil jeg lige prøve at installer linux fedora... det gik meget godt. men nu er det bare det om man ik selv kan vælge hvad man vil logge på.. hvis jeg vil på linux skal jeg ind i bios og sætte den harddisk til at boote som linux nu ligger på, og det samme med windows xp...
    er der nogen der ved hva jeg har gjordt forkert ellr hva jeg kan gøre for at få det til at virke ???

  • kunne lyde som om du ikke har installet en boot manager -> GRUB eller andet - det kunne du vælge under install

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    kunne lyde som om du ikke har installet en boot manager -> GRUB eller andet - det kunne du vælge under install

    .. ok kan man ik installer det bagefter da ?? eller skal jeg geninstaller det hele igen... når jeg går ind i win xp og denne computer kan jeg ik se den harddisk som linux ligger på.. er det normalt ???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn

    .. ok kan man ik installer det bagefter da ?? eller skal jeg geninstaller det hele igen... når jeg går ind i win xp og denne computer kan jeg ik se den harddisk som linux ligger på.. er det normalt ???


    Du kan sagtes installere GRUB unden at geninstallere alt det andet... Og ja, det er meget normalt at Windows ikke kan læse EXT3 filsystemer ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn
    ok...hvor kan man hente grub??? har søgt på google men der var ik rigtigt noget...


    pas nu på hvor du installere din bootloader. Da jeg installerede grub gik den ind og smadrede Master Boot Record og derefter var det ikke muligt at boote ind i xp :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    pas nu på hvor du installere din bootloader. Da jeg installerede grub gik den ind og smadrede Master Boot Record og derefter var det ikke muligt at boote ind i xp :(


    ja det er sur røv hvis det sker... hbor hented du din grub henne og hvor installered du den henne ??